אחריות בעלי הכלבים

כלב ברצועה

קורה לא פעם, שבעלי כלבים יוצאים לטיול עם כלביהם, כאשר הכלבים אינם קשורים. חשוב לדעת כי החוק מחייב את בעלי הכלבים ללכת איתם כאשר הם קשורים ברצועה כשמי שנמצא עם הכלב הינו אדם שיש ביכולתו לשלוט בכלב.
האחריות לעניין תקיפה או נשיכה של כלב, מוטלת על בעל הכלב וזאת ללא כל צורך בהוכחה כי הייתה רשלנות. עצם העובדה כי התרחשה נשיכה או תקיפה על ידי הכלב, היא סיבה מספיק טובה על מנת לקבל פיצויים מבעלי הכלב התוקף. חשוב לדעת כי מדובר בכל מקרה בו נגרם נזק בגין התנהגות הכלב. לדוגמא אישה נבהלה ונפלה כאשר רץ לקראתה כלב וכתוצאה מכך היא נחבלה. בית המשפט קבע כי "חיה יכול שתזיק לא רק מפני שהיא תוקפנית אלא גם מפני שהיא מפזזת ומשתובבת".
קיימים מקרים בהם לא מוטלת אחריות על בעל הכלב וקיימת לו הגנה מפני תביעה וזאת כאשר: הנפגע התגרה בכלב, הנפגע תקף את בעלי הכלב, בן/בת זוגו, הוריו או ילדיו והנפגע השיג גבול בשטחו של בעל הכלב. מטרת הגנות אלו הינה למנוע מצבים בהם תוטל אחריות על בעל הכלב על אף שהכלב נשך או תקף מתוך הגנה עצמית או הגנה על בעליו או במקרה של כניסת פורץ לשטח בעל הכלב. יחד עם זאת, חובת ההוכחה כי זהו אכן המקרה, נחה על כתפיו של בעל הכלב.
במקרה של נשיכת כלב יש לאתר את בעליו, שכן אם לא ידוע מי בעל הכלב, אין ממי לקבל פיצוי. חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי ולציין איך קרה המקרה ואיזה סוג כלב תקף. לגרסה הראשונית קיימת חשיבות רבה. יש ליידע את משרד הבריאות על המקרה ואז יילקח הכלב הנושך להסגר על מנת לבחון האם הכלב חולה במחלות שונות.
בעלי כלבים, הקפידו על החוקים וביציאה למרחב הציבורי יש לקשור את הכלב ברצועה באורך המותר שהוא 5 מטרים (לכלבים שנחשבים "כלבים מסוכנים" עד 2 מטרים עם מחסום פה).

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן