אודות אירינה דלח

שמי אירינה דלח, נשואה באושר ליעקב ואם ל-3 ילדים תוססים ומוכשרים: שיר נעמי, והתאומים רון ומיטל.
בכיתה ב' החלטתי שאני אהיה ביולוגית כשאהיה גדולה, ובכיתה ח' כששמעתי לראשונה מה זה גנטיקה, החלטתי שזה יהיה המקצוע שלי.
כך למדתי 5 שנים באוניברסיטה העברית בירושלים, ואחרי הסבה מקצועית לתכנון מחשבים, הגעתי להתמקצע בביואינפורמטיקה: תכנון מחשבים לעבודה עם נתונים ביולוגיים.
אחרי 17 שנה של חוסר שביעות רצון עם ההישגים שלי, עם העבודה שלי, עם האנשים שאני עובדת אתם הבנתי שהבעיה היא לא אצל הבוס: הבנתי ש-17 שנה אני עובדת כדי להגשים חלום של בת 7, שהוא לא החלום שלי. עצרתי כדי לשאול את עצמי: מה אני רוצה לעשות בחיים שלי? מה אני רוצה להיות היום?
ראיתי שבכל החיים שלי, מגיל 3 ומעלה, דבר אחד שלא השתנה היה האהבה שלי למלאכות יד והנחיצות שלי לעסוק בזה ולו כתחביב.
באותה תקופה הייתי בשנה השנייה של לימוד עיצוב תכשיטים. חברות וקרובות משפחה התחילו לקנות ולהזמין אצלי תכשיטים לעצמן ולחברות שלהן.
כך בחרתי להקים עסק של תכשיטנות, אבל זה לא היה מספיק ושאלה מזדמנת של חברה הבהירה לי שאני מכירה יותר מ-15 מלאכות יד. החלטתי להדריך 12 מהם, שנבחרו לייצג מקומות שונים בכל העולם, להיות ידידותיים לסביבה ונגישים מבחינת מחיר, חומרים וציוד לכל אחד.
כיום, ביחד עם דוחני ערכות יצירה בירידים, אני מעבירה סדנאות, הפעלות וחוגים למבוגרים ונער. המטרה של הסדנאות שלי היא להחזיר למשתתפים את הגאווה בעבודת כפיהם ואת האהבה למלאכות יד. המוטו של RedCat הוא: "להפעיל את הראש דרך הידיים". הסדנאות נבנו לתת במה לחוש האומנותי והיצירתיות של כל אחד, והפרויקטים נבחרו להיות שימושיים, שכן התגמול הכי טוב עבורי זה לשמוע ממשתתפ/ת אומר/ת: "את זוכרת את התחתית שעשינו לפני חודשיים? אני משתמשת בה בכל ארוחה משפחתית, וכל הגיסות שלי מקנות בי".
RedCat מציעה ערכות מוכנות, ליצירת מחזיקי מפתחות בצורת חיות מחרוזים או כרטיסי ברכה עם רקמה ב-X-ים, בעשרות דוגמאות. אפשר גם להזמין ערכות מותאמות אישית, עם טכניקות או עיצובים שלא נמצאים בערכות המוכנות.
אני מדריכה ב-13 מלאכות יד מכל העולם, כגון רקמה ב-X-ים מרוסיה, טמארי (temari) מיפן, עיסת מלח מאנגליה, מקרמה (macramé) מארה"ב, דקופז' מצרפת, ציור מנדלות מהודו ועוד.
הסדנאות מתאימות לגילאי 10 עד 110, לקבוצות בינוניות וקטנות, לאירועים כגון ימי הולדת, בת-מצווה, חדרי מורים, ערבי נשים, מסיבות גיוס וכו; או ביום חול כי באה לכם לבלות זמן איכות.
ולגבי אופן ההדרכה שלי, הינה כמה סיפורי לקוחות:
בקיץ שהראשון של RedCat, העברתי סדרה של הפעלות לקייטנה בה ילדים מגיל 4 ועד 9. הילדים חולקו לקבוצות לפי גיל, והפרויקטים נבחרו בהתאם. בכל מפגש, למדנו מלאכה חדשה. קרה פעם שילד התקשה עם יצירה שלו ובכה מתסכול. הצעתי לו ללכת לשתות קצת מים וכשחזר ישבתי אתו והסברתי לו כל שלב בנפרד וכך סיימנו את הפרויקט בהנאה רבה. בסוף ההפעלה האחרונה, שבמקרה הייתה ביום האחרון של הקייטנה, בזמן שאספתי את הדברים שלי, שמעתי ילד אחד מדבר עם מנהלת הקייטנה. "זאת הייתה הקייטנה הכי טובה!" אמר הילד. "איזה יופי! ענתה המנהלת. "זה היה בגלל הבריכה?" "לא", השיב הילד. "אהה, אז בטח בגלל הפעם שהתחפשנו למומיות!" "גם לא! זה היה בגלל היצירות. עכשיו אני יודע שאצליח בכל מה שארצה, אם רק אנסה!".
באחת הסדנאות לטמארי, משתתפת באה עם חברתה הטובה ביותר. החברה מספרת לי, לפני הסדנה, ליד עמדת הקפה: "אני רק באתי לעשות טובה לא' (המשתתפת שהביא אותה), אני לא מתחברת בכלל לעבודות יד. מאז שאני קטנה כולם אומרים לי: "יש לך 2 ידים שמאליות". חייכתי בהבנה, ובמשך הסדנה, בכל פעם שהאישה הזאת שאלה אם זה בסדר לעשות כך או אחרת, הסברתי לה מה קורה אם עושים כך, ומה אם עושים אחרת, ועודדתי אותה לבחור בעצמה מה מתאים לה. לקראת סוף הסדנה, האישה התחילה להתלהב בקל רם: "ואללה! זה יוצא לי!" ו-"אני לא מאמינה: תראו כמה שזה יפה!!" בסוף הסדנה האישה נגשת אלי ואומרת לי: "אפילו לא הרגשתי שאני יוצרת. לא שמתי לב מתי הכדור הפך מחומר גלם ליצירה שלי. לא האמנתי שאוהב את מה שידיי עושות!". שאלתי אותה באיפוק, בתור תשובה: "האם אי פעם מישהו נתן לך לבחור בעצמך את דרך העבודה שלך?"

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן