תפקידו של החוזה

תפקידו-של-החוזה-עמנואל-ויזר

עבור מרבית האנשים, חוזה הוא קודם כל מסמך משפטי עם הרבה מלים לא מובנות. עבורם, החוזה הוא רע הכרחי שנועד לשמש כנשק ביום שהצד השני לחוזה יפר אותו. האמנם?
עצתי הראשונה ללקוח המגיע אלי בענייני חוזים היא, שאם הוא חושב שבכוונת הצד השני להפר את החוזה, עדיף לא להכנס לעסקה. לא קיים חוזה שימנע מצד לעסקה להפר אותו או לרמות את הצד השני. למעשה, ככל שהחוזה יטיל עונשים כבדים יותר על המפר, כך הסיכוי שבית המשפט יאכוף את העונשים הללו, קטן.
אז מה הטעם בחוזה? ובכן, הנחת המוצא היא שעסקה כלכלית יוצאת לפועל כדי להיטיב עם שני הצדדים ותפקידו האמיתי של החוזה הוא לבטא את ההסכמות. בחוזה, כל אחד מהצדדים מגדיר מה הם הדברים החשובים לו בעסקה, מה הוא מצפה לקבל ומה הוא מתחייב לתת. נכון, החוזה מתייחס גם למצב של הפרת החוזה, אך זאת קודם כל כדי להסדיר גם את האפשרות הזו ולהגדיר מה קורה במקרה של הפרה, לא כדי למנוע את ההפרה.
מניעת ההפרה נובעת מכדאיות העיסקה וההתייחסות להפרה מהווה חלק מהנתונים לחישוב כדאיות העסקה לעומת עלות ההפרה. חוזה כזה, אינו מונף כשוט מעל ראשי הצדדים לעסקה, אלא מהווה מפת דרכים המסייעת לצדדים להגשים את רצונם.
תפקידו של עורך הדין לא מתמצה בבחירת מלים מסובכות ומאיימות שמובנן אינו ברור. תפקידו הינו להכין את החוזה כך שיאפשר לצדדים להגשים את תוכן החוזה בהתאם לפסיקה ולחקיקה העדכנית, וכן לחזות מראש מהן המהמורות בהן עלולים הצדדים להיתקל בהמשך הדרך, ולבנות את החוזה בהתאם.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן