סוכר משפיע על ילדינו?

אסנת בני

מאת: אסנת בני – תזונה מבריאה לילדים 052-2337692

התשובה היא חד משמעית, כן.
סוכר- תפקידו לתדלק את המוח והגוף, אך כשהוא נמצא בכמויות גדולות הוא רעיל ומזיק לכל מערכות הגוף.
איך זה שקשה לנו לשלוט על כמויות הסוכר?
1. הסוכר נמצא בכל מקום בתזונה שלנו הסוכר מסתתר ואין לנו בכלל מושג שהוא שם.פחממות הם גם סוכרים- לכן פחממות מורכבות עדיפות על ריקות וניתן למצוא אותן בדגנים שונים ובקטניות.
2. צריכה מוגברת של סוכר דומה להתמכרות היא חמורה במידה רבה כמו סיגריות, אלכוהול או סמים וככל שנצרוך ממנו יותר נרצה יותר.מזון מהיר ומעובד ריווי בכמויות סוכר – השתדלו לאכול אוכל ביתי
3. תכירו את האוכל שאתם נותנים לילדים שלכם מזונות מעובדים, ג'נאק פוד, מזון קפוא, משקאות ממותקים, מוגזים ודייאט- נכון הם חסרי קלוריות אך פעולת העיבוד לא השאירה במזון שום ערך תזונתי. הכוונה שהמזון כבר לא תורם לגוף רק גורע.
4. הסוכר הלבן בעל ערך קלורי גבוה כמויות הסוכר במזון יצרו מגיפת השמנה עולמית קשה להימנע מסוכר אך בהחלט יש סוכרים נכונים יותר: מולסה, סוכר קנים, דבש טבעי סילאן-סוכר תמרים, סוכר קוקוס. *הימנעו מלחשוף את תינוקכם עד גיל שנתיים (לפחות) לסוכרים, הוא פחות יטה לטעם המתוק וגם לא ידרוש אותו.
5. ירידה הדרגתית בכמויות הסוכר- רק כך נצליח להתמודד עם השינוי להתמיד ולהצליח.
6. פעילות גופנית קבועה- מומלצת ביותר בכל גיל ובכל שלב. היא מסייעת בשליטה על רמות הסוכר בדם, מסייעת בשמירה על משקל תקין, מורידה רמות שומנים בדם, מאזנת תסמינים פסיכולוגיים ועוד

מחקרים מעידים שהפתרון למגפת הסוכרת לא נמצא בתרופה. התרופות רק מאטות את התהליך שסופו בלתי נמנע. הפתרון עצמו טמון בשינוי הרגלי האכילה ואורח החיים של משפחותינו.
למה לא רצוי שילדינו יאכלו סוכר ומוצריו
צריכת סוכר מוגברת עלולה להוביל להיפראקטביות ועצבנות, ישנוניות וקשיים בריכוז אצל ילדים. ירידה ביכולת הלמידה, הפחתת ביציבות הרגשית. השמנה, הסוכר הלבן מהווה מזון לחיידקים וירוסים ופטריות. מדכא את המערכת החיסונית ופוגע ביכולת הגוף להתמודד עם מחלות מדבקות.

בואו נעשה שינוי –כל יום דבר אחד.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן