נזקי רכוש לרכב

נזק-לרכב-קרן-פולק

נזקי רכוש לרכב הינם נזקים אשר נגרמים בעקבות תאונת דרכים, פריצה לרכב או גניבת רכב. במאמר זה נדון בנזקים לרכב בעקבות תאונת דרכים. במקרה ונקלעת לתאונה, ייתכן ונגרם נזק רכוש לרכבך. בגין נזק זה ניתן לקבל פיצוי מהנהג אשר אשם בגרימת התאונה. כלומר, אם התאונה נגרמה כתוצאה מרשלנותו של נהג אחר שנהג בחוסר זהירות, לדוגמא לא ציית לתמרור עצור, לא שמר מרחק בהתאם לחוק, סטה מנתיב נסיעתו, וכיו"ב, אז ניתן לדרוש מאותו הנהג פיצוי בגין הנזק שנגרם כולל ירידת הערך שנגרמה לרכב בגלל התאונה.
ככל שלנהג הרכב הפוגע יש ביטוח מקיף או צד ג', ניתן להגיש תביעה כנגד הנהג הפוגע או כנגד חברת הביטוח שלו או שניהם ביחד. במסגרת התביעה יש להוכיח כי הנהג הפוגע היה רשלן בנהיגתו וכי התאונה התרחשה באשמתו. לאחר מכן יש להוכיח את גובה הנזק שנגרם לרכב, על ידי הגשת חוות דעת של שמאי רכב.
ככל שלנהג הנפגע יש ביטוח מקיף באפשרותו להפעיל את פוליסת הביטוח המקיף, במטרה לקבל את הפיצוי המגיע לו, אך יש לזכור כי קיים תשלום השתתפות עצמית וכן קיים הפסד בגין הנחת העדר תביעות (הפסדי פרמיה). כך נוצר מצב שהנהג הנפגע עלול לשלם סכומים לא מבוטלים כאשר אין הוא האשם בתאונה.
כאשר פונים לחברת הביטוח יש למלא טופס "הודעה על תאונה". חשוב לשים לב לכל מילה אותה רושמים בעת הדיווח על התאונה. לטופס זה יש חשיבות רבה, מאחר והוא מהווה גרסה ראשונית לתאונה ואף מהווה ראייה חשובה בתביעה.
בכל מקרה של תאונת דרכים יש להקפיד על מספר פעולות: צילום הנזק הנגרם, קבלת פרטיו המלאים של הנהג המעורב בתאונה, שם חברת הביטוח המבטחת את הרכב ומס' הפוליסה. ככל שהיו עדים לתאונה דאגו לקבל את פרטיהם ודרכי התקשרות עימם. אם לא הגיעה משטרה אל זירת התאונה יש לפנות אל תחנת המשטרה למתן עדות וקבלת טופס אישור על פרטי התאונה.
סעו בזהירות!

הנאמר במאמר זה אינו מהווה יעוץ משפטי.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן