מחלות חורף וההתמודדות עמן באמצעות הרפואה המשלימה

ניר-גודניר

מחלות חורף אמנם אינן מופיעות רק בחורף, אך בעונה זו הן נפוצות יותר. הסיבה לכך שהמחלות הללו נפוצות בחורף איננה בשל מזג האוויר הקר דווקא, אלא יותר בגלל שהייה בחדרים לא מאווררים, שימוש באמצעי חימום המייבשים את האוויר, הצטופפות של אנשים או ילדים יחדיו בחדר סגור וכדומה.

מחלות החורף הנפוצות
• דלקת שקדים – יכולה להיגרם על ידי וירוסים או על ידי זיהום שנוצר מחיידק הסטרפטוקוקוס ומתבטאת בכאבים בגרון, קשיים בבליעה ועוד.
• התקררות – מחלה נגיפית קלה של דרכי הנשימה העליונות המתבטאת בנזלת, שיעול, התעטשויות, כאב גרון, ליחה, כאב ראש ועייפות. למרות שהתסמינים דומים לשפעת, התקררות אינה כרוכה בחום גבוה בדרך כלל והיא קלה יותר. ההתקררות עוברת בהדבקה והיא המחלה הנפוצה ביותר.
• ברונכיטיס – דלקת סמפונות הנגרמת על ידי נגיף או מופיעה כמחלה כרונית ומתבטאת בעיקר בשיעול עם או בלי ליחה, ולעיתים גם בחום, נזלת וחולשה.
• דלקת גרון – יכולה להיגרם מנגיף או מחיידק ומתבטאת בחום גבוה, כאב גרון וקושי בבליעה, נזלת, עייפות, כאב ראש, הרגשה רעה ותפליטים לבנים על השקדים.
• דלקת ריאות – מחלה זיהומית נפוצה המצריכה בדרך כלל טיפול אנטיביוטי ובמקרים חמורים אף אשפוז. תסמיני המחלה הם בעיקר חום גבוה, שיעול עם ליחה, קשיי נשימה, כאב בחזה, עייפות ועוד.
• אסטמה – מחלה כרונית בריאות המגיעה בדרך כלל בצורת התקפים הנגרמים בעקבות אלרגיה. המחלה מאופיינת בהיצרות של דרכי הנשימה המביאה לצפצופים, שיעול וקוצר נשימה. המחלה שכיחה יותר בקרב ילדים.
• שפעת – מחלת החורף הקלאסית הנגרמת מווירוס שעובר בהדבקה מאדם לאדם. תסמיני השפעת הם חום, חולשה, כאבי גרון וראש, נזלת, שיעול וכאבי שרירים ומפרקים.
שימוש בשמנים אתריים למחלות חורף

מזג האוויר משפיע עלינו מאוד. מקום סגור הוא מקום המאפשר אינקובציה. הקור גורם לכאב, וכתגובת נגד הגוף מתכווץ. חיכוך כלי הדם יוצר חום, החום טוב לאותן בקטריות המחפשות מקום לקינון. בקטריות אוהבות מקום לח ויודעות לאתר את המקומות הלחים בתחתית האף.
כאשר שורר קור עז בחוץ, אותן בקטריות הנקראות סטרפטוקוקוס, היושבות בקרקעית האף יורדות לכיוון הגרון אל השקדים ונוצרת מוגלה בגרון.
השמנים האתריים המומלצים

א. שמן אתרי הנקרא תימוס אדום, כממלא מקום של תימוס אדום, אפשר להשתמש בסינרג'י מסטר בלנד אשר יחסל את הסטרפטוקוקוס שלא ידבק אל הגרון.

ב. שמן אתרי אקליפטוס רדיאטה מיועד לנזלת, מומלץ להסניף לכל נחיר של האף 2-3 טיפות ובמקרה של תינוק רק טיפה אחת לכל ניחר.

ג. לשיעול יבש עם צרידות הנובעת מחסימה רגשית או מתח נפשי ("גרון חנוק") מומלץ להשתמש בשמן אתרי תימוס לינולול, מומלץ ליטול טיפה על האצבע המורה ולהצמיד לחך העליון ולנשוף כלפי מעלה או ישירות לבית הבליעה.

הטיפול להתקררות השפעת באמצעות הרפלקסולוגיה
הינה שיטת אבחון וטיפול הוליסטית המשתמשת בעיסוי ולחיצות בכפות הרגליים.
הרפלקסולוגיה כטיפול בשפעת והתקררות – תורמת להפחתת הגודש באף, מפיגה מתחים, עוזרת למערכת הנשימה, עוזרת לפנות פסולת מהגוף ומחזקת את הגוף כולו.
בפן ההוליסטי – הריאות מסמלות את הקשר אל הסביבה והן מבחינות בין העיקר לטפל. אחד מתפקידי הריאות הוא לסנן ולהוציא את מה שאינו חשוב ביום יום. ואילו החמצן שמכניסים אל הגוף מסמל שפע, אהבה, יצירתיות ושמחת חיים. כאשר יש חסימה, מתעוררות מחלות הקשורות למערכת הנשימה.

הטיפול לשפעת באמצעות הרפואה הסינית
שפעת נגרמת על ידי גורם חיצוני החודר לגוף ומוציא אותו מאיזון, ומטרתו הראשונה של המטפל הסיני היא להחזיר את הגוף לתפקוד נורמאלי. לרוב, יעשה זאת באמצעות דיקור סיני (אקופונקטורה) ויעניק טיפול בצמחי מרפא סיניים המוכרים כתוצאה ממסורת של אלפי שנים.

הרפואה הסינית לא מכירה במושגים כמו חיידק או וירוס, ובוחנת את הנעשה בגוף בדרכים שונות. עלייה בחום הגוף היא ביטוי נוסף ליציאה מאיזון, ואם במקום אחד חם, סביר להניח כי בנקודה אחרת בגוף חסר חום, כלומר קר. ככלל, במחלות החורף יש מחסור בחום ונפוץ השימוש בתבלינים בעלי אפקט מחמם, כמו קינמון, ציפורן, כורכום, הל, אניס ועוד.
הטיפול באמצעות נרות הופי
בעונת החורף המערכת החיסונית נחלשת ומאפשרת כניסה לא רצויה של נגיפים למערכות הגוף. הדבר בא לידי ביטוי בהצטננות חורף, זיהום דרכי הנשימה העליונות, אף סתום, גרון כואב, שיעול, סינוסים כואבים ובמקרים קשים יותר, קושי בנשימה, ברונכיטיס או אסטמה. נר ההופי ידוע ביכולתו המרשימה לנקז ולשאוב את הנוזלים הללו החוצה. למעשה כל המערכת מושפעת: אף אוזן וגרון. לכן חשוב באמצעות נר ההופי לנקות את הנוזלים העדיפים ולאחר מכן לחזק את המערכת החיסונית באמצעות כלים טיפוליים נוספים כגון רפלקסולוגיה, דיקור סיני וצמחי מרפא.

לפרטים נוספים: www.relive.co.il

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן