לשחרר חתול שחור

חתול שחור

שנים חי בסטודיו שלי חתול שחור בשם "שול החתול". שול אהב אנשים, אפילו בתהליכי NLP תחת הרפיה, נהג לשבת לידם, והם בהנאה הדדית ליטפו אותו. יחד עם זאת, חלק מהאנשים לא התקרבו אליו, ואף התרחקו מאוד. הסיבה הייתה אמונה טפלה שחתול שחור הוא סימן לאסון או דבר רע. אל דאגה "שול החתול" לא נפגע באופן אישי. במאמר הפעם, ארחיב לגבי אמונות טפלות המנהלות את חיינו.

בקורסי NLP נחשפתי לשלל אמונות מכל הדתות והתרבויות כמו "חמסה", שמקורה בכלל באיסלם ומסמלת את 5 המצוות העיקריות. הקשה על עץ, שמטרתה להבריח רוחות רעות, אסור להעביר סכין או מספריים מיד ליד, כי זהו סימן למריבה, או שאחרי עיטוש אומרים "זה סימן שזו אמת". האמונה שאני הכי אוהבת היא אם מגרדת לך יד ימין, זה מעיד שתקבל בקרוב כסף. זו שאני פחות אוהבת, שאם מגרדת לך יד שמאל חשבון גדול בדרך. במה אני בוחרת להאמין? במה שמשרת אותי. אם מראה שבורה זה מזל רע, אז עבורי זו הזדמנות לקנות חדשה. ואם בגד הפוך מסמל מזל רע, אז זו סיבה מספיק טובה לחיזוק הבן שלי להפוך את החולצה כשהוא יוצא מהבית.

במי פוגעות אמונות טפלות? במי שמאמין בהן. בדומה כל דבר שאני מאמינה בו יש סיכוי גדול שיתגשם, ויותר מזה אני כל הזמן מחפשת הוכחות להצדיקו. אמונה, היא תחושת וודאות לגבי קיומו של דבר מסוים, והיא משפיעה בכל רגע ורגע על התנהלותנו, ההחלטות שלנו והכי חשוב איכות חיינו.

מקורן של אמונות בניסיון עבר, "ירושה" שקיבלנו מהסביבה בה גדלנו, אירועים להם רצינו להוסיף משמעות, להסבירם, ולכן ביצענו תהליך של "איסוף הוכחות" והצלחנו לקשר בין תופעות שונות.

יש 3 סוגי אמונות: כלליות, מעצימות ומגבילות. אמונות כלליות כ"בהולנד אנשים חיים בשקט ושלווה". זוהי אמונה שאינה קשורה אליי, אלא אם כן אני מתכוונת לנסוע לשם. קיימות אמונות מעצימות כ"אני יכולה… אני שולט..". אלו תורמות ומקדמות את חיינו, הם מחוברות ליכולות והניסיון האישי ומניעות לפעולה ועשייה. לעומתן, אמונות מגבילות אותן אני מכנה "חתולים שחורים" כ"אין לי סיכוי… אני לא מסוגלת…" אלו חוסמות ומונעות עשייה, ובנוסף, גורמות לסבל ומייצרות פחדים.

כשעולה במחשבות שלי לפני אתגר מחשבה בולמת, אני קודם כל בוחרת לזהות אותה, ולאחר מכן מחליפה אותה באחת מארבע האמונות של האנשים המצליחים ביותר בעולם.

  1. "משהו נפלא עומד להתרחש"
  2. "יש משהו טוב בכל דבר שקורה לי"
  3. "יש שפע מכל דבר"
  4. "אני ראויה ומגיע לי כמו לכל אדם לקחת חלק בשפע האינסופי"

אני רוצה להזמין אותך לתהליך הדמיה באתר שלי: "לשחרר חתול שחור", שמטרתו ניקוי אמונות בולמות, באמצעות הכנסת אמונות מקדמות.

הקישור:
מדור לדור: לשחרר חתול שחור

יום של חתולים לבנים ובשורות טובות

רחל סטיקלרו

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן