להב שני ינצח לראשונה על הפילהרמונית הישראלית הצעירה

הפילהרמונית הישראלית הצעירה. צילום יעל אילן

התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה של המרכז למוסיקה ירושלים, חוזרת לבמות בקונצרטי קיץ חגיגיים וסוחפים
בחיפה, בירושלים ובתל אביב.
100 מהמוזיקאים הצעירים והמוכשרים ביותר בארץ בגילים 14-18,
ינגנו לראשונה בניצוחו של המנצח והפסנתרן הבינלאומי,
להב שני
בתכנית הקונצרט יצירות מלאות רגש;
סיפור האהבה האלמותי "רומיאו ויוליה" מאת שייקספיר שהלחין פרוקופייב – בסצנות בלתי נשכחות, הסימפוניה מס' 1 מאת ברהמס ובירושלים ותל אביב יבוצע הקונצ'רטו מס' 1 ברה מינור לפסנתר ולתזמורת מאת באך – להב שני פסנתרן ומנצח.

17/7/19 – מרכז קריגר חיפה
18/7/19 – אולם שרובר תיאטרון ירושלים
19/7/19 – היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן תל אביב

התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה של המרכז למוסיקה ירושלים חוזרת בקונצרט קיץ חגיגי, ותקיים שלושה קונצרטים סוחפים בניצוחו של המנצח והפסנתרן הישראלי והבינלאומי להב שני – שינצח לראשונה על התזמורת הפילהרמונית הצעירה. להב שני הינו בוגר של הפילהרמונית הישראלית הצעירה בה ניגן בקונטרבאס וכפסנתרן מצטיין בתכניות המרכז למוסיקה ירושלים, משכנות שאננים.
הקונצרטים יתקיימו בשלושה מועדים: יום רביעי, 17 ביולי במרכז קריגר חיפה, למחרת ב-18 ביולי בתאטרון ירושלים, וביום שישי 19 ביולי – בהיכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן בת"א.

הפילהרמונית הצעירה המורכבת מ-100 הנגנים הצעירים והבולטים ביותר בישראל, מקיימת מידי שנה קונצרטים חגיגיים בחופשת החנוכה ובחופשת הקיץ, בתום קורסים אינטנסיביים של חברי התזמורת. השנה בקונצרט הקיץ, יבצעו נגני הפילהרמונית הצעירה המוכשרים רפרטואר סוחף ומרגש כמיטב המסורת, הפעם בניצוחו של הפסנתרן והמנצח להב שני, המנהל המוסיקלי המיועד של הפילהרמונית הישראלית. עבור שני והתזמורת, תהיה זו סגירת מעגל מרגשת ופתיחתו של קשר חדש, שכן בצעירותו, ניגן להב שני בפילהרמונית הצעירה כנגן קונטרבאס וכעת לראשונה – ינצח עליה!
בתכנית הקונצרט רפרטואר גדוש אמוציות ורגש. נגני הפילהרמונית הישראלית הצעירה יבצעו את הסימפוניה הראשונה של ברהמס, אותה כינה המנצח הידוע פון בילוב "העשירית של בטהובן". הקשר לבטהובן ניכר בסימפוניה במיוחד – בפרק האחרון, ההמנוני, ברוח האודה השמחה המפורסמת שחיבר בטהובן בסימפוניה התשיעית שלו. הציפייה של ברהמס מעצמו לכתיבת סימפוניה שלא תיפול באיכותה מזו של בטהובן, הביאה אותו
לעבודה סיזיפית שנמשכה כ-20 שנה. והיא מדמה מאבק בין שני כוחות נפש מנוגדים ושונים, והעצמתם עד לכדי פתרון ואנחת רווחה שבפרק הסיום.
"תן עינך ביופי ושמע את אשר ערב לאוזניים" כתב שייקספיר. סיפור האהבה הגדול בכל הזמנים רומיאו ויוליה מאת שייקספיר, שהצית את דמיונם של אמנים רבים לאורך השנים, יזכה בקונצרט לביצוע סוחף של התזמורת, לסצנות הבלתי נשכחות, מתוך הבלט רומיאו ויוליה שהלחין סרגי פרוקופייף, בניצוחו של מאסטרו שני.
עוד בתכנית, הקונצ'רטו מס' 1 ברה מינור לפסנתר ולתזמורת של באך. להב שני ינגן את הקונצ'רטו עם "האפרוחים של הפילהרמונית הצעירה"; 50 נגני כלי הקשת המצטיינים ביותר בישראל בגילים 11-14 בביצוע שובה לב.

גדי עבאדי מנהל המרכז למוסיקה ירושלים מתייחס לשיתוף פעולה המרגש עם להב שני כמנצח, "הישגיו הבינלאומיים כפסנתרן ומנצח מעוררים השראה והערצה בקרב חברי התזמורת הצעירים אשר מחכים בציפייה והתרגשות למפגש עמו ."

התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה היא תזמורת הנוער הסימפונית הלאומית של ישראל שפועלת בניהולו של המרכז למוסיקה ירושלים, משכנות שאננים ומורכבת מ-100 הנגנים הצעירים הבולטים ביותר בישראל, בגילים 14-18 אשר נבחרים לשורות התזמורת מכל הארץ. בעשור האחרון העמידה התזמורת למעלה מ-1,000 בוגרים, מוסיקאים מצטיינים, שממלאים תפקידי מפתח בקהילת המוסיקה הקלאסית בישראל ובעולם.

קונצרט הפילהרמונית הצעירה – קיץ 2019:
פסנתרן ומנצח:
להב שני
בתכנית:
באך- מתוך הקונצ'רטו מס' 1 ברה מינור לפסנתר ולתזמורת (בירושלים ובתל אביב). פסנתרן ומנצח להב שני.
פרוקופייב- רומיאו ויוליה.
ברהמס – סימפוניה מס' 1.

מועדי הקונצרטים והזמנת כרטיסים:

הזמנות: באתר המרכז למוסיקה: www.jmc.org.il | או בטל. 02-5090300 | עלות כרטיס: 145/110 ₪

חיפה: יום רביעי, 17.7.19 מרכז קריגר, בשעה 20:00
ירושלים: יום חמישי, 18.7.19 אולם שרובר תיאטרון ירושלים, בשעה 20:00
תל אביב: יום שישי, 19.7.19 היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן תל אביב, בשעה 12:00

להב שני (30) פסנתרן ומנצח יליד תל אביב, ומנהלה המוזיקלי המיועד של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, החל את כהונתו כמנצח הראשי של התזמורת הפילהרמונית של רוטרדם, והוא המנצח הראשי הצעיר ביותר בתולדות התזמורת. החל מגיל 14 השתתף שני בתכניות המצטיינים של המרכז למוסיקה ירושלים כפסנתרן וכנגן קונטרבאס בתזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה. שני השלים את לימודיו באקדמיה למוזיקה ע”ש הנס אייזלר בברלין, שם השתלם בניצוח אצל פרופ’ כריסטיאן אוולד ובפסנתר אצל פרופ’ פביו בידיני. באותה עת הודרך על ידי דניאל ברנבוים.

החל מעונת 2017-18 הוא מכהן כמנצח אורח ראשי של התזמורת הסימפונית של וינה, שעמה הופיע פעמים רבות והוא מנצח בקביעות על תזמורת בית האופרה העירוני של ברלין, והופעותיו כוללות קונצרטים כמנצח עם תזמורות מובילות, בהן התזמורת הפילהרמונית של וינה, התזמורת הסימפונית של רדיו בווריה, הסימפונית של לונדון, תזמורת הקונצרטחבאו, תזמורת דרזדן, הפילהרמונית המלכותית השוודית ואחרות. הוא מופיע גם בקונצרטים קאמריים בפסטיבלים של אקס-אן-פרובנס וורבייה ובאולם הפילהרמוני בקלן.
בשנת 2013 זכה בפרס הראשון בתחרות היוקרתית לניצוח ע"ש גוסטב מהלר בבמברג. ביולי 2018 התקיים רסיטל הבכורה שלו כפסנתרן באולם בולז בברלין.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן