כידוע לנו משפחה מורכבת מפרטים, ההורים והילדים.

זוג הורים ומגשר

משך שנים אני עוסק ועסקתי בליווי זוגות לקראת נישואים והן בקצה השני של ליווי זוגות בהליכי הגירושים.
לצערי בהמשך לליווי זה הבנתי כי לעיתים שאינן מועטות הפגיעה בהליך הגירושים היא כה עמוקה שגם לאחר שהליך הגירושים הסתיים הכעס כל כך גדול והפגיעה כה רבה שלמעשה הצדדים ממשיכים לפעול מתוך המקום של הפגיעה באגו, זאת אף אם מי מהם נמצא בזוגיות חדשה ואף לאחר שנישאו מחדש לאחרים.
בשנים האחרונות "יובא " מארצות הברית הליך הנקרא "תאום הורי " המדובר בתהליך קצר במהלכו בד"כ בכחמש עשרה פגישות לומדים ההורים לדבר על הילדים, לשים את הילדים במרכז. אומנם הפגישות הראשונות הן די קשות להורים המסוכסכים אבל בד"כ לאחר מספר פגישות ההורים מצליחים לעבור תהליך משותף משמעותי למען טובת הילדים.
התהליך הינו תהליך כאשר החל מהפגישה השלישית מגיעים להסכמות ברורות וכתובות, בנושאים שונים הקשורים לילדים. מטרת ההליך הוא לא לשנות החלטות שקיבלו ביטוי בהסכם הגירושין או בפסק הדין אלא לעסוק בבעיות המתעוררות בחיים המעשיים ביום יום.
כמגשר אשר עוסק שנים בגישור לקראת נישואין והן בגישור לקראת גירושים וכן בהליך התאום ההורי ברור כי כל התא המשפחתי עובר טלטלה קשה בעת הליך הגירושים.
על מנת לחזק את התא המשפחתי ואת כל פרטיו הרחבתי ולמדתי הנחיה ותמיכה בגברים בהליך קבוצתי ופרטני וכן בהורים לילדים כאשר מתגלים קשיים בתפקוד הילדים או בתקשורת עימם.
הרעיון באימון המבוסס על עבודה שנעשית או עם ההורים יחד או עם כל הורה בנפרד. שוב גם כאן אין המדובר בטיפול פסיכולוגי אלא, בהליך אימון קצר בן 13 מפגשים במהלכו ההורה והילד עוברים יחד תהליך של חיזוק הקשר של ההורה עם הילד. במהלך האימון המפגשים אינם עם הילד, אבל בהנחיה ההורה עובר עימו בתהליך אשר במהלכו נערכים מפגשים של ההורה עם הילד לאחר שמפגשים מתוכננים לפרטי פרטים ע"י ההורה והמאמן.
מניסיוני במקרים בהם מחזקים את הפרטים במשפחה יחד התוצאה הופכת להיות מיטבית ומתפקדת בה מופחתים המתחים.

לשאלות מוזמנים לפנות לדרור כהן אורגד עו"ד נוטריון ומגשר מייל [email protected]

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן