כוחה של המוזיקה

אורפיאוס. קרדיט צילום מריה רוזנבלט (3)

הפקה קאמרית של האופרה "אורפיאוס" מאת המלחין טלמן תבוצע בבימוי מלא על-ידי אנסמבל אופרה אורפיאוס בניצוחו של מנהלו האמנותי יאיר פולישוק, בבימוי שירית לי וייס.
עם זמרי האנסמבל: הדס פארן, עודד רייך, דניאלה סקרוקה, איתן דרורי, טל גנור ופניני גרובנר בהשתתפות נגנים סולנים בכלים תקופתיים.

בהפקת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה.

אולם צוקר, היכל התרבות תל-אביב, יום רביעי 27.11 בשעה 20:00

 

ביום רביעי 27.11 תעלה הפקה קאמרית בבימוי מלא של האופרה "אורפיאוס" מאת המלחין טלמן. המופע ייערך באולם צוקר, היכל התרבות תל-אביב. האופרה תבוצע על-ידי זמרי אנסמבל אופרה אורפיאוס: הדס פארן (סופרן), עודד רייך (בריטון), דניאלה סקורקה (סופרן), איתן  דרורי (טנור), טל גנור (סופרן) ופניני גרובנר (בס) ובהשתתפות נגנים סולנים בכלים תקופתיים. מנצח ומנהל אמנותי של האנסמבל: יאיר פולישוק. בימאית: שירית לי וייס.
האופרה מושרת בגרמנית, איטלקית וצרפתית, עם תרגום לעברית המוקרן על הבמה.

האופרה "אורפיאוס" היא הקונצרט הראשון מתוך שמונה שיתקיים העונה באולם צוקר בהפקת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה.

הסיפור המיתולוגי המפורסם של אורפיאוס ואאורידיצ'ה היווה השראה למלחיני אופרה רבים, בשל עיסוקו בכוחה של המוזיקה, ובמיוחד בכוחה המופלא של השירה. בעזרת יופי שירתו, מצליח אורפיאוס לפתות את שערי השאול ולהשיב משם את אהובתו המתה, אאורידיצ'ה, אותה יאבד לעד באבחת מבט.

האופרה אורפיאוס של טלמן, המלחין הגרמני בן תקופת הבארוק, הועלתה לראשונה בשנת 1726 אולם התגלתה בשנית רק במחצית השניה של המאה ה-20. בשונה מיצירות מוזיקליות אחרות המספרות את סיפורו של אורפיאוס (מונטוורדי, גלוק ומלחינים אחרים), יצירתו של טלמן מציגה במרכז סיפורה בנוסף לאורפיאוס ואאורידיצ'ה את דמותה של המלכה אורזיה, אשר מביאה למותה של אאורידיצ'ה, בשל אהבתה הקנאית לאורפיאוס. כך נוסף לסיפור ממד דרמטי מלא תשוקה וקנאה. אורפיאוס של טלמן היא יצירה יפהפייה ומרגשת, מפסגת הבארוק המאוחר, על המאבק בין כוחות האהבה, המוזיקה והאמנות, לבין כוחות השלטון המשחית והקנאה.

האופרה אורפיאוס היא הפרוייקט הראשון של אנסמבל אופרה אורפיאוס. מופע הבכורה של הפקה זו נערך בשנה שעברה ולאור הצלחתו הרבה, הוא מובא שוב אל הבמה.
אנסמבל אופרה אורפיאוס
 הוקם במטרה ליצור אנסמבל מקצועי ברמה הגבוהה ביותר שיהיה בית לאופרות בביצוע תקופתי ועם דגש תיאטרלי. האנסמבל משלב כוחות ממיטב זמרי האופרה הישראליים אשר מתמחים בעידן הבארוק המביאים מניסיונם ותשוקתם למוסיקה האופראית.

מרכז פליציה בלומנטל – ארגון גג למוזיקאים עצמאיים
הפקת קונצרט זה והבאים אחריו היא חלק מפעילות עמותת פליציה בלומנטל למוזיקה שנרתמה לשמש בית לארגון הגג למוזיקאים עצמאיים. הארגון הוא תולדה של פרויקט שהוקם בשנת 2009 לטובת מוזיקאים עצמאיים שזכאים לתמיכה ממשרד התרבות בתחומים של מוזיקה קלאסית, עתיקה, חדישה, מוזיקת עולם וג'אז.

האופרה "אורפיאוס" – הפקה קאמרית בבימוי מלא מאת ג.פ טלמן
יום ד' 27.11 בשעה 20:00
אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב
ניצוח: יאיר פולישוק
בימוי: שירית לי וייס
בביצוע אנסמבל אופרה אורפיאוס:
הדס פארן (סופרן) – המלכה אורזיה; עודד רייך (בריטון) – אורפיאוס; דניאלה סקורקה (סופרן) – אאורידיצ'ה; איתן  דרורי (טנור) – אוירימדס/אסקלקס; טל גנור (סופרן) – איזמנה/קפיזה; פניני גרובנר (בס) – פלוטו.
בהשתתפות נגנים סולנים בכלים תקופתיים:
רחל רינגלשטיין, סמדר שידלובסקי – כינור בארוק;  דניאל תנחלסון – ויולה בארוק; אורית מסר – צ'לו בארוק; מרינה מינקין – צ'מבלו; נטע היבשר, דורט פלורנטין-  חלילית; אמיר בקמן – אבוב; נדב עובדיה – כלי הקשה.
בהפקת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה
כרטיסים: 115-150 ₪
באתר מרכז פליציה בלומנטל או טלפונית 03-6201185; 077-2019573

 

Orpheus – A fully staged chamber Opera, by G.P. Telemann 
Wednesday, November 27th, 8:00 pm
Zuker Hall, Heichal Hatarbut, Tel-Aviv
Yair Polishuk
, conductor
Shirit Lee Weiss
, stage director
Orpheus Opera Ensemble
: Oded Reich, Daniela Skorka, Hadas Faran-Asia, Pnini Leon Grubner, Eitan Drori, Tal Ganor
Musicians: Rachel Ringelstein, Smadar Shidlovsky – Baroque Violin, Daniel Tanchelson – Baroque viola, Orit Meser – Baroque cello, Marina Minkun – Harpsichord, Netta Hibsher, Doret Florentin – Ricorder, Amir Beckman – Baroque oboe, Nadav Ovadia – percussion
Produced by Felicja Blumental Music Centre
Tickets: 115-150 NIS. Orders at FBMC website or 03-6201185 or 077-2019573

 

 

לפרטים נוספים: מרומי יחסי ציבור 03-5076032; עדי שטרסמן 052-8564444; ענת מרומי 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן