יצירה יוצאת משליטה

כריכה מעוצבת אירינה דלח

אם המצב הפוליטי הישראלי והמצב הבריאותי הבינלאומי לימד אותנו משהו, הרי זה שאנחנו לא באמת בשליטה.

ברובד הרבה יותר בסיסי, ובחשיבות הרבה יותר קטנה, אני נלחמת עם הרעיון הזה, שאני לא בשליטה, כבר כמה חודשים – מאז 29 לינואר כשרופאה נחמדה ומאוד מקצועית, הודיעה לי לא רק שאכן אני סובלת מסכרת, אלא שזה אותו סוג חדש שהיה תוקף אותי בגילי, ולא משנה איזה סוג אורח חיים ניהלתי עד עכשיו… זה מוריד אחריות מעצמי, אבל זה גם מלמד שבאמת, אין לנו מושג אילו שעונים מתקתקים יש לנו בגוף ואיך מעשינו (או חוסר מעשה) משפיע על איכות חיינו.

בסדר, לא מתווכחת עם המלומדים: ברור שלהשתמש בלי גבול באלכוהול וסיגריות, לצרוך סמים משני מציאות או להגזים בצרחות או דאגות, הם מתכון מובטח לפגיעה בבריאות. ובאותה מידה לעשות את כל מה שהמומחים אומרים שהוא בריא, לצערינו, לא מבטיח חיים ארוכים ובריאים.

אז בלי שום קשר לוירוס הקורונה, ובלי שום קשר למספר סיבובי הבחירות, שליטה היא האשליה הגדולה של מאה ה-21. אין לנו שליטה במקצוע, גם אם בוחרים את הלימודים האקדמיים בקפידה; אין לנו שליטה על חיי המשפחה שלנו, לא משנה כמה זהיר בוחרים בן/בת זוג וכמה זמן בוחנים את הקשר לפני הנישואין; אין לנו שליטה בחלום שאנחנו עובדים כל חיינו להגשים – וכשזה מגיע, מסתבר כדבר נחות מהחלום הנשגב.

ולא, אני לא מנסה חלילה לדכא אף אחד! יש לי גם חדשות טובות מאוד: אתם יודעים במה כן יש לנו שליטה מוחלטת? בתגובות בהן אנחנו בוחרים! כן, כן, גם כשמגיבים מתוך האוטומט, זו עדיין הבחירה שלנו להפעיל אותו ולא להיפרד ממנו.

אז אני מציעה לכם יצירה שעושה סדר בסביבה חסרת שליטה: יצירה כיפית, שימושית, מנצלת חפצים המיועדים להיזרק, וכמובן ידידותית לסביבה! אני משתמשת בספר-שהפך-לקופסת-סוד שלי (זה שבתמונה) כדי להסתיר את המזרקים של אינסולין, שחייבים להיות בהישג יד בסלון. אתם יכולים לשים בה כל דבר, לחלק לכל מספר תאים שמתאים לכם, ואף להשתמש כעציץ ולשתול צמחים קטנים בחלל שמיצרים בספר! (במקרה זה כמובן, חייבים לאטום את התא/ים עם יריעת פלסטיק או גומי – חתיכת שעוונית ישנה)

יצירה פראית שתהיה לכם!!!



פרויקט: קופסת סוד

טכניקה: מיחזור ספרים

ציוד: סרגל, עפרון, סכין יפני, מברשת דבק

חומרים: ספר ישן, דבק לבן ליצירה, רדיד אלומיניום/נייר מגבת/מפיות נייר



אופן העבודה:

בוחרים ספר ישן, עדיף עם כריכה קשה, שגודלו מתאים, שהכריכה במצב טוב ושאתם לא תצטערו שאתם חותכים; מנקים היטב מאבק, בכל הצדדים

כשהספר סגור, מורחים דבק לבן על שולי הדפים, בכל הצלעות חוץ מזה הכרוך (למעלה, למטה ובצד המנוגד לצלע הכרוך); מניחים להתייבש לפחות יום

פותחים את הכריכה הקדמית, כך שהדף הראשון, עם הכותרת, גלוי. מציירים עליו את כל התאים שרוצים שיהיו לקופסה, בגדלים המתאימים, בהתחשב בעובי הדפנות בין התאים

בעזרת סכין יפנית חותכים את התאים, לעומק, כמעט עד הכריכה האחורית

שוב מורחים דבק, על דפנות התאים ומקפידים לכסות את כל השטח הצדדי. מניחים להתייבש עוד יום

ניתן לכסות את פנים התאים בנייר כסף או חתיכת נייר מגבת/מפית נייר
תיהנו!!! ואל תהססו ליצור כמה כאלה, עם גומחות בכל מני גדלים ואף לתת אותן במתנה!



 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן