טל חיון – האישיות והמטפלת

tal1

טל חיון – האישיות והמטפלת
איילת יובל דרזנר, כתיבה למטרה [email protected]
נפגשתי עם טל בפארק רמת גן, ביום שישי בצהריים, אחרי שסיימה לעבוד והייתה נינוחה, מלאת אנרגיה לקראת סוף השבוע, חייכנית כהרגלה ואפילו התרגשה.
נתחיל מהת'כלס – מה הערך הטיפולי אתו יוצא המטופל לחיי היומיום ?
"אני התחלתי את הדרך שלי מתוך רצון לאהוב את עצמי יותר, לשים את עצמי במקום ראשון כי הרגשתי שלא טוב לי. עשיתי דרך והרגשתי עד כמה היא משפיעה על כל תחומי החיים וכיום אני מטפלת בתחומי: עבודה, זוגיות, משפחה, הקשר בינך לבין עצמך והקשר שלך עם הסביבה. ברגע שהאדם יודע לזהות את החוזקות והחולשות שלו, הרבה יותר קל לו להתנהל ולא ממקום אוטומטי."
מה עזר לך בתהליך שלך ?
"ההתמודדות שלי עם רגשות ובמיוחד כעס. התייחסתי לכעס כרגש של חולשה, התביישתי בו והרגשתי שגם הסביבה לא אוהבת אותי וברגע שהתחלתי להבין את מכלול הרגשות שלי, יכולתי לבטא אותן במילים ולשים גבולות. קודם כל פתרתי את המניעים לכעס ביני לבין עצמי ואחר כך ביני לבין הסביבה וזה שינה את הכל. כלומר, במקום להתנהג את הכעס, להבין שעבר פה איזשהו גבול והכעס אינו איזו מפלצת שיוצאת ממני. למדתי לזהות מתי הכעס עומד לצאת ולדעת לבטא אותו אחרת."
מה למדת ?
"את הדמיון מודרך והתטא למדתי ב"רידמן" ויש לי תעודה של מנחת קבוצות, מטפלת בהילינג ומורה לתטא הילינג, מדריכת דמיון מודרך בסרטן, בפוריות, באכילה רגשית וברייקי, פרחי באך, ארומו- תרפיה ועוד (צוחקת). "


מדובר בהתמחויות מובנות או שבהן את בחרת ?
"חלק וחלק. יש התמחויות שהן חלק ממסלול הלימודים ויש כאלו שהן בחירה שלי, כמו אכילה רגשית שסקרנה אותי גם לגבי עצמי ויש דברים שלמדתי ויש לי תעודה, אבל בעיני יש מטפלים יותר טובים שמשתמשים באותן שיטות ולכן בהן אני פחות משתמשת.
אני מעדיפה דמיון מודרך ותטא הילינג. הילינג הוא מגע אנרגטי, המטופל נמצא בתנוחת שכיבה ואני מרגישה במהלך הטיפול את החסימות שלו, אך אני לא בהכרח יכולה לומר לו ממה הן נובעות. לצורך כך אני משתמשת בדמיון מודרך, כלומר זה המקום שבו 'השכל' נכנס לתהליך, והתטא הילינג תורמת לריפוי, כך שהמטופל זוכה לטיפול של 360 מעלות."
מה השיטה שאת פיתחת ?
"אנחנו מתחילים את הטיפול בכמה שאלות וביניהן אני מבקשת מהמטופל לדעת באיזה עניין הוא רוצה לטפל היום. למשל מחשבות שליליות. הוא נשכב על המיטה, השכיבה על המיטה היא לא דבר שגרתי והיא מרפה את המחשבה, הוא מכוסה בשמיכה שיוצרת עבורו תחושת הגנה ויש אלמנטים נוספים להרפיה ואז אני משתמשת בדמיון המודרך. מאחר משתמשת במגע, אני מרגישה את מיקום החסימה בגוף שלו ושואלת שאלות. התטא תורמת לשינוי האמונה, למשל אמונה מהילדות "יאהבו אותי רק אם אהיה טיפוס מרצה" שהיא מאוד נפוצה. אני בודקת מה המקור שלה וכיצד לשנות אותה".
מה קורה עם אדם שלא אוהב מגע ? או כשאחד האלמנטים לא יכול לפעול ?
"בנושא המגע, זה קורה בערך אחת ל-200. מאוד נדיר. אני פשוט לא נוגעת בו. אני יכולה להרגיש אנרגיה חסומה גם מבלי לגעת במטופל. ההעדפה של המטופלים היא מגע.
לגבי דמיון מודרך, נתקלתי בהרבה אנשים בעלי סטיגמה שאומרים שזה כמו שאומרים להם תעצום עיניים ותדמיין שאתה הולך למפל, להביע משאלה ולבהות בשמיים וזה נורא משעשע בכל פעם מחדש. בשיחת הטלפון אני מסבירה להם במה מדובר והם מבינים שהסטיגמה או החוויה שהם מכירים היא לא דמיון מודרך מקצועי. הדמיון המודרך עוזר להתחבר פנימה לאדם ולהגיע לרבדים עמוקים יותר. בטיפולים הראשונים אני מלמדת את האדם להכיר את הגוף שלו ולהיות מודע באיזה חלק של הגוף הרגש נחווה ואיך להתנהל עם חוויה לא נעימה. בהתחלה קצת קשה להם לתקשר עם הרגש, וזה טבעי, ובהמשך המטופל מבטא את עצמו באופן אינטואיטיבי ובקלות."
הטיפול שלך בעצם יכול להתאים לאנשים בעלי מחלות שהמתח הוא הזרז למחלה ?
"בוודאי. יש לי למשל מטופלת בפסוריאזיס. אנחנו בודקות מתי המחלה התפרצה, היא לומדת מהם מקורות המתח, לשחרר את האנרגיה כדי לפנות מקום למשהו חיובי שיעזור לנפש ולגוף שלה".
באיזה קושי נתקלת עם מטופל ?
טל שותקת לכמה רגעים של מחשבה ואני שואלת אם יש המצאה כזו ? היא צוחקת ועונה :
"אני מאתגרת את המטופלים שלי ונותנת להם שיעורי בית ולמרות שלא כולם עושים, הם חושבים עליהם לפחות. לעיתים יש מטופל שנוגע במשהו שקשה ולא מעוניין להתמודד איתו ובכל זאת משתף אותי. דווקא זה מאתגר אותי כי אני יודעת שכמטפלת חשוב שאכוון ואעזור לו כן להתמודד ולפתור.
אם מטופל אומר לי אחרי חודש שהוא לא מרגיש שהטיפול תרם לו, אני מסבירה לו אילו שינוים הוא עבר ואפילו לא שם לב אליהם. אנשים מחכים לסוף, לתוצאה, ולא מתייחסים מספיק לתהליך ולכן לא רואים את התמונה השלמה.
אם מטופל עבר במהלך הטיפול משבר בזכות התמודדות עם בעיה ואפילו מספר לי שבכה כמה ימים, התפקיד שלי הוא למצוא את הדרך להראות לו שזה מצוין שהוא השתחרר ובכי זה אחלה פורקן ואיך עכשיו לשמור על האופטימיות ולהתקדם הלאה."
האם מטופלים מתקשרים אלייך גם כשהם לא באים לטיפול ?
"בהחלט. אני שומרת על קו פתוח עם כולם. הם שולחים הודעות ומקבלים תשובות ואם יש צורך מדברים בטלפון. אנשים מגיעים אלי בשמחה וחשוב לי שיצאו בשמחה"
מה עוד לא יודעים עלייך ?
"הייתי 10 שנים צמחונית, עד לפני שנתיים. אני אוהבת בעלי חיים והייתי צמחונית מהסיבות שהיו נכונות לי וזה היה חלק מהאופי שלי. בשלב כלשהו הבנתי שאני מסתכלת על בשר ונורא רוצה לאכול ממנו וכעבור שנתיים, בחתונה, הקשבתי להקשיב לרצון שלי וחזרתי לאכול."
איזה סוג אוכלוסיה פונה אלייך ?
"אנשים שרוצים שינוי ולא בתור סיסמה. כולנו היינו פעם ילדים ואנחנו תוצאה של מה שהיינו. אני מטפלת במקור ע"י דמיון מודרך. לטפל במה שקיים היום זה כמו לשים פלסטר וזו לא המטרה. המטופל לא יספר לי על חוויות שלו מגיל 6, אלא חוזר למקום של גיל 6."
מה גרם לך לעסוק בתחום הזה ?
"בילדותי הייתי הפסיכולוגית של המשפחה, ניסיתי לגשר או לפתור בעיות ביחסים בין בני המשפחה והבנתי שאני טובה בזה. כשהגעתי להודו הבנתי שאני סוף סוף יכולה להשתחרר מכל הסטריאוטיפים ששמו עליי ויכולתי להתנסות.
במה התנסית ?
"עשיתי ויפאסנה. סדנת שתיקה של 10 ימים. אני, זו שמדברת בלי סוף, וזה מדהים !. עשיתי כבר פעמיים."
בויפאסנה – מתי מגיע הרגע שקשה לך ?
"ברגע השעמום כי אסור לך לדבר, לכתוב, לקרוא ופתאום מה עושים עם כל הריק הזה? כי אין עשייה ולכן אתה לומד להסתכל פנימה ופתאום פורצת יצירתיות ושירים.
עשיתי גם סדנאות תכשיטים, מסאז', טיול על גמלים. הטיול על הגמלים היה סיוט כי רכבתי יומיים על גמל ואחר כך כולך מכווצת. הייתי 7 שנים עם ראסטות. אהבתי את זה מאוד וכילדה לא אהבתי להתעסק בלסדר את השיער. נשיות אני לומדת כיום, בגיל 28 (צוחקת). בהודו יש את הבאבות וכשלבשתי את החצאיות שהן לובשות וכמובן שהייתי עם ראסטות, נראיתי אחת מהן."
איך מגיעים אלייך לקוחות ?
"פייסבוק וביז. אני יו"רית של קבוצה מאוגוסט."
למה בחרת בתפקיד כזה ?
"העסק העצמאי מאוד מפתח אותי, אני נהנית ממנו, לדבר עם אנשים, להציג את עצמי, שיווק, מכירות. יש משהו מגביל בלהיות מטפלת כי את רק נותנת לסביבה. כמנהלת קבוצה הכרתי אנשים מסוגים שונים ונחשפתי לזוויות חשיבה שונות".
מה נותן לך ארגון ביז ?
"שיתופי פעולה, עסקאות, להכיר אנשים ובעלי מקצוע שלא הכרתי קודם. מעגל העסקים שלי מצוין. זו סביבה תומכת שעונה על כל שאלה או עצה שאני צריכה".
איך את מפנקת את עצמך ?
"אני טסה עם המשפחה לשוויץ לשבוע. אני מאוד אוהבת את הלבד וברגע שהתחלתי להקים את העסק, נעלם לי הלבד. בפורים האחרון החלטתי שאני צריכה זמן עם עצמי לבד ונסעתי למלון נווה שלום שנמצא חצי שעה מראשון לציון ויש בו נוף מקסים. עשיתי מדיטציות, פיקניקים, טיילתי, היה לי פשוט כיף, החזיר לי את תחושת החופש והשקט."
איזה עצות יש לך לנשים ?
"אני אתן עצה לנשים בנושא זוגיות. נשים רבות מעוניינות בבן זוג שישלים אותן. ככל שאנחנו שלמים עם מי שאנחנו, בן הזוג מצטרף ולא צריך למלא שום דבר. אין פה חצי חצי. לא צריך לחפש 100%.
בזוגיות יש הרבה רגעים שאנחנו נוגעים האחד לשני בטריגרים ומכאיבים ולא מתוך כוונה רעה. זה משהו שגם ככה כאב לי והוא במקרה נגע בו. אז במקום להשליך עליו את הרגש השלילי, זו הזדמנות לפתור את הכאב. לי זה עזר גם עם בן הזוג שלי.
לחיים בכלל העצה היא – תזכור גם לקבל כדי שלא תתרוקן. גם אם זה חיוך, חיבוק, שיחה, בדיחה. אדם שיודע לקבל, ידע יותר איך לתת."
במה טל שונה היום ?
"קודם כל התמתנתי. (צוחקת) כילדה הייתי כעסנית ולא ידעתי אפילו למה. השאלה "למה" גרמה לי לחשוב במונחים של אשמה. אני היפראקטיבית לא מאובחנת, אדם מאוד שמח ואופטימי, רואה את הטוב באנשים ובמצבים. יש לקוחות שצוחקים עלי שברגע משבר אני אומרת להם "מעולה !!" כי זה מוכיח שהם עוברים תהליך משמעותי."
מה את אוהבת לעשות בזמנך הפנוי ?
(צוחקת) "זמן פנוי ? מה זה בכלל ? אנחנו הולכים לסופ"ש אוהלים ואני מטיילת המון. זמן האיכות עם אמא שלי שהולכת איתי את "שביל ישראל" התחלנו בצפון והגענו לירושלים. אני אוהבת לצייר מנדלות, לרקוד, לשיר וכל מה שמוציא אנרגיה."
קצת לפני סיום, בני כמה המטופלים שלך ?
"מה, כבר נגמר ? שאלת שאלות מצוינות ונהניתי. יותר מבוגרים ממני. בני 35 פלוס ואפילו מטופלת בת 70. יש הרבה מטופלים שמגיעים אלי מתוסכלים כי הם חוששים שהם מגיעים בגיל מאוחר מדי ואני מחזירה להם את התקווה ששום דבר הוא לא מאוחר מדי. פעם חשבתי שמטפלת טובה היא מישהי עם שיער שיבה ולכן אני עלולה להצליח רק בגיל 50 ומדובר באמונות שגויות מהיסוד.
הדבר שהכי חשוב לי הוא לעבוד במה שאני אוהבת כי אני מכירה הרבה אנשים שעובדים בעיסוק שאינם אוהבים. התחלתי צעירה ומצאתי את היעוד שלי.
בזה הסתיימה השיחה והלכנו לעשות טיול בפארק, כי שתינו אוהבות את הטבע.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן