הטיפול שיכול להביא לשינוי באיכות החיים שלכם ושל ילדכם

יד של מבוגר מחזיקה יד של ילדה

כמה פעמים שמעתם את הילד שלכם נכנס הביתה ואומר את המשפט הזה "אמא אני לא יכול לסבול יותר את השיעורים בבית הספר". נזכרתם, שמעתם את זה אולי גם מבן הזוג לפני שבוע "נמאס לי, לא יכול לסחוב יותר בעבודה". שאעז ואומר כמה פעמים בא לכם לשבור את הכלים ולהגיד "לא משחקים יותר".
אתם מחפשים שיהיה לכם יותר טוב, זה הרי ברור. לשם כך מתקיימים שיחות של טיפול בקליניקה של מטפלים. הטיפולים האפקטיביים של היום מתמקדים במה שנקרא פסיכולוגיה חיובית, במציאת החוזקות שלנו והעצמתם ולא בחיפוש אחרי שאלת הלמה? היום טיפול צריך לתת כלים ומענה אפקטיבי מעבר להרחבת מודעות.
כמה מילים לפני שתחפשו מטפלת שתעשה לכם שינוי ותעזור לכם לייבא חשיבה חיובית ישר מהמקפיא.
דוח ארגון הבריאות העולמי צופה שעד שנת 2030 יהיה הדיכאון המחלה החמורה ביותר לאנושות. התופעות תהינה: קיצור תוחלת החיים ופגיעה באיכות החיים.
אז, אם אתם לא מאלה ששואלים "כמה פסיכולוגים צריך כדי להחליף נורה? כיון שאתם יודעים שהנורה לא מחליפה את עצמה, הרי שהמחקרים על פסיכולוגיה חיובית מראים באינספור דפי המחקר שנערמים בשנים האחרונות. שהאמונה ש"אכן אתה יכול" לא כל כך פשוטה ומובנת מאליה?
ישנו סיפור בספר הילדים "הקטר הכחול שיכול" של סופר הילדים האמריקאי וויטי פייפר: סיפור על רכבת קטנה ומאושרת שנסעה בין ההרים, כל קרונותיה עמוסים בצעצועים וממתקים לחלק לילדים שגרים מעבר להרים. המסע היה קשה אך רק בזכות העידוד של הקטר הקטן, היחיד שהאמין שהוא יכול לעשות זאת להבדיל מכל הקרונות הגדולים, צלחה לו הדרך. הספר הודפס מאז שנת 1910 במיליוני עותקים.
מה שנראה לילד בין חמש פשוט כל כך בספר בן 37 עמודים על "הקטר הכחול שיכול". לא ברור לנו המבוגרים. התיאוריה של האמונה ביכולת – זהו אחד מהמרכיבים העיקריים למושג הצלחה.
הנחת היסוד הבסיסית בתיאוריה של היעילות העצמית היא ש"האמונות של האנשים ביכולות שלהם מאפשרת להם לייצר אפקט של תשוקה במעשים שהם בוחרים לאמץ. האמונות היעילות האלה אשר משחקות תפקיד חשוב במצבים של הסתגלות פסיכולוגית, בפתרון בעיות פסיכולוגיות ובבריאות פיזית בעצם בניית אסטרטגיות של שינוי.
הניסיון למצוא ולטפח "חוזקות" – כלומר תכונות חיוביות להפוך חיים הנחשבים " נורמאליים "למספקים יותר‏. זו גישה מניעתית. גישה זו עוסקת בטיפוח חוסן נפשי וצמיחה בקרב האוכלוסייה "הבריאה", לכאורה, ולא רק בקרב אנשים הפונים לטיפול בשל קשיים .
מדוע אני אומרת בריאה לכאורה? כיון שהפרשנות שלנו את החיים יש בה אמונות קודמות המכילות קשיים של סגנון חיים ופרשנויות מוטעות עוד בהיותנו קטנים, ונראה לי שעניין זה מתייחס למרביתנו.
אנחנו בונים לעצמינו סגנון חיים מלידתנו עד גיל 6 על סמך הנחות על עצמינו ועל העולם שאימצנו מהפרשנות שלנו את חוויות חיינו. ילד שלא מפסיק להעסיק את אימו דרך שימוש בכעס ובכי, חושב שהוא יכול להפעיל אותה כדי לקבל ממנה תשומת לב. הרי מוטב לו שיכעסו עליו מאשר יתעלמו ממנו. גם שם בבכי הקטן בתחילת דרכו הוא מאמין ביכולתו לייצר לעצמו את המציאות.
השאלה מה ההורים עושים בתגובה היא זו שתיצור לו את ההנחות על החיים. אם הילד יאמץ הנחות מוטעות הוא יחשוב שהוא לא יכול לעולם הגדול.
אם יקבל תגובה שמאמינה בו ומאפשרת ביטוי הוא יאמין שהוא יכול. דהיינו, אם ההורים ידעו לשים גבולות יחד עם קבלת הילד כפי שהוא, הילד המתבגר ילמד בעתיד "לקרא נכון את המפה", יבנה תפיסת חיים בריאה ויבין מה הוא יכול ומתי ובהתאם לא יחשוש לנסות. ואולי זו המטרה, לא לפחד לנסות, להאמין שאנחנו יכולים ואז אפשר כמו הקטר הקטן לדחוף רכבת במעלה ההר.
בואו לאמץ תפיסת חיים חיובית שתוביל אתכם לחיים בריאים יותר, מזמינה אתכם למפגש הכרות אצלי בקליניקה במושב גאליה. כנסו לאתר מילת: www.milat.co.il, שלחו מייל [email protected] בפגישת היכרות קבלו את הספר שלי "אבירי המ.ל.ך" ובו סיפור כלים ותיאוריה. עופרה רוזנפלד

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן