החשיבות בעריכת הסכם כתוב מול לקוחות

מעיין-קוסלבסקי-הסכמים

לניסוח נכון של הסכם כתוב מול לקוחות (הידוע גם כ"טופס הזמנה"/ הזמנת עבודה/ הצעת מחיר) יש חשיבות רבה.

ראשית, הסכם כתוב מאפשר קביעת כללי משחק והוא מגדיר באופן מפורש מהן הזכויות וההתחייבויות של כל צד במסגרת ההסכם. העניינים הקריטיים ביותר (אך לא רק) הם נושא התשלום/התמורה ואספקת השירות/ המוצר.

מעבר לכך, הסכם כתוב מהווה ראייה בכתב – כל עוד הדברים לא מועלים על הכתב ולא מוגדרים בהסכם, יהיה מאוד קשה להוכיח אותם בהמשך במקרה של מחלוקת שנוצרת בין הצדדים.

אנו לרוב מעדיפים שלא לחשוב על הכיוון של תביעות כנגד הלקוחות שלנו ולא להגיע למקומות האלו. ובכל זאת, אם נוצרו מחלוקות כלשהן, במיוחד בנושא התשלום/ התמורה – קיומו של הסכם כתוב מאפשר לנו בעלי העסקים לגשת להליכי משפט מזורזים ומקוצרים יותר אשר חוסכים זמן יקר מאוד. בהיעדר הסכם בכתב בין הצדדים, ניתן לגשת להליכי משפט רגילים בלבד.

בנוסף, רבים לא מודעים לכך. אך במידה ולקוח לא משלם את התשלום או התמורה המוסכמת בהסכם/ חוזה או טופס הזמנה שהוא חתום עליו, ניתן להתחיל את ההליכים המשפטיים בהוצאה לפועל. במידה ואין ברשותכם הסכם כתוב/ הצעת מחיר חתומה על ידי הלקוח – אין כלל אפשרות לנקוט במסלול הזה ולכן חשוב לדאוג להסכם חתום/ הצעת מחיר חתומה מול לקוחות בכדי שלא תישלל האפשרות הזאת המוקנית על פי חוק.
כמובן שלצורך נקיטת צעדים במסגרת מסלול זה, יש לנהוג לפי הוראות החוק והתקנות ואף מומלץ גם להיוועץ בעו"ד בטרם קבלת החלטה בעניין.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין ו/או חוות דעת משפטית. המידע המוצג והמפורט לעיל הינו מידע חלקי וכללי בלבד והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן