הומור, צחוק והנאה בתהליכי אימון NLP

אישה צוחקת

רחל סטיקלרו

הומור הוא האמצעי האהוב עליי בתהליכים אישיים וקבוצתיים. ראשית, כי זה כייף ומהנה לצחוק. שנית ההשפעה הפיזית של הצחוק בהפעלת השרירים, מזרים כמות גדולה של דם בכל הגוף ומשפיע על המערכת ההורמונלית, מערכת החיסון, משחרר ומטפל כך גם ברמה הרגשית.

מחקרים בנושא הצחוק הציגו ממצאים המראים כי צחוק מסייע במקרה של כאב פיזי, מוריד לחץ דם, משפר את זרימת הדם, אספקת החמצן ללב ונפח הריאות.
עד כדי כך חשיבותו שאף נוצר תחום טיפולי "ליצנות רפואית". במיוחד שצחוק מתאים גם למוגבלים מבחינה תנועתית, והוא נחשב כפעילות אירובית לכל דבר, ודקה אחת של צחוק שווה לעשר דקות על ההליכון בחדר הכושר.
יותר מכך בחדר הכושר אנו נוטים לאמן את כל שרירי הגוף, אך לא את שרירי הפנים ולא את האיברים הפנימיים של גופנו. באמצעות צחוק אנו מעצבים את שרירי הפנים, ומעסים את האיברים הפנימיים של גופנו – במיוחד את המעיים. הצלחתי לשכנע גם אותך לבטל את המנוי לחדר הכושר ולהצטרף לקבוצת צחוק?

ברמת הדינאמיקה האישית והקבוצתית, כאשר אנו מאפשרים לעצמנו להשתחרר ולצחוק בקול בקבוצה, מצליח הצחוק לקרב בין האנשים ולשפר קשרים בין-אישיים. בצחוק אין צורך להשקיע מאמץ רב בריכוז או בהתנתקות מהסביבה, אלא להיפך צחוק מעורר ומקדם את יכולת הביטוי ורמת הפתיחות, מחזק את תחושת הביטחון העצמי, מסייע בפיתוח האישיות ועוד ועוד.

בקורסי NLP נוצר הומור מיוחד, שאדם שאינו NLPיסט לא יבין. בדיוק כמו בכל קבוצה או משפחה כשהיא מתבססת עם מושגים וסלנג פנימי לצד אירועים וחוויות שעברו יחד.
הומור הוא אמצעי המאפשר לנו מצד אחד לומר עם חיוך את שקשה לנו לומר ברצינות, ומצד שני לפרוק את המתחים והקשיים העולים בחיים. הומור אינו צוחק על האנשים אלא צוחק איתם על הדרך המאתגרת, על הציפיות הלא ריאליות, על אירועי הקושי וההצלחה. רגעים רבים בחיינו מרגשים, הם מצחיקים ועצובים גם יחד וניתן להשתמש בהם גם לשים בפרופורציות את "הבעיות" שלנו.

במהלך הלמידה בקורסי NLP ובתהליכים נעשה שימוש במשחקים המעוררים צחוק והנאה, ובטכניקות של תכנות החשיבה מחדש, באם בהגזמה או הקטנה של רעיונות ותמונות שעלו.
היכולת לצחוק על דברים מפחידים, הופכים אותם לפחות מפחידים. הצחוק מסייע בשחרור פיזי בהרפיה שרירית ורגשית של הצטברות האנרגיה עקב המתח. כמו-כן, נעשה גם ניקוי מחשבתי שמאפשר לחשוב על פתרונות נוספים להתמודדות עם ה"בעיות".

אושר הוא רגש רגעי המבטא את מצבו הנפשי של האדם, מקורו בהנאה וסיפוק. הוא מתאפיין בהרגשה חזקה של שמחת חיים. יש לו סימנים פנימיים כהתלהבות ורוגע, וסימנים חיצוניים כחיוך, צחוק ושמחה. מזמינה אותך לרגע של אושר באמצעות צחוק גדול.

מכל הלב
רחל סטיקלרו

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן