האופרה הירושלמית מציגה: "היונה" מאת שארל גונו

האופרה הירושלמית , היונה מאת גונו. צילום אילן ספירא (13)

האופרה הירושלמית פותחת את עונת 2019-2020 בבכורה ישראלית עם האופרה
 "היונה" מאת שארל גונו,
בבימויה של נועמי שלוסר ובניצוחו של עומר אריאלי

אופרה צרפתית קלילה סביב יונה
ותסבוכת אהבים.

ליברית של ז'יל ברבייה ומישל קארה, על פי סיפור של ז'אן דה לה פונטן

האופרה מושרת בצרפתית עם תרגום לעברית ולאנגלית

19/9 יום חמישי | 21/9 מוצ"ש: בשעה 21:00, בבית שמואל, בירושלים
– אורך המופע כשעה וחצי ללא הפסקה –

 עונת האופרה הירושלמית תיפתח בבכורה ישראלית לאופרה La Colombe (היונה) מאת גונו שהועלתה לראשונה ב-1860. אופרה קומית קצרה, משעשעת, אלגנטית, שופעת אינטריגות ובעלת סיום מפתיע שתעלה ב-19 וב-21 בספטמבר בבית שמואל בירושלים, עם הקרנת תרגום לעברית ולאנגלית. זו ההפקה הראשונה של נועמי שלוסר בישראל כבמאית, בניצוחו של עומר אריאלי ותזמורת האופרה הירושלמית. בהשתתפות: זמרת הסופרן הבלגית ליזבת' דבוס, זמר הבס בריטון יורי קיסין, זמרת הסופרן אביגיל גורטלר- הר טוב ועופרי גרוס כטנור.

"היונה" בבימויה של שלוסר עוברת מפירנצה למונטה קרלו של 1920. הרוזנת סילבי ומר ז'אן משרתה קושרים קשר בסתר לגנוב את יונתו של הוראס, שאיבד את כל הונו בהימורים בקזינו בניסיון כושל להרשים את הרוזנת סילבי אהובתו (שלא השיבה לו אהבה). במאמציה להשיג את היונה – אוצרו היחיד של הוראס – מגיעה סילבי במפתיע אל ביתו ונשארת לארוחת הערב. הוראס המרושש שאינו יכול לערוך סעודה ראויה לאהובתו, מחליט להקריב את היונה ולהגישה לארוחה, אך תכנונים לחוד ומציאות לחוד, והדברים מתגלגלים אחרת… סיפור קליל ומשעשע הנגמר בתפנית מפתיעה.

נועמי שלוסר עלתה ארצה לפני כשנתיים. באופרה הנוכחית היא נותנת ביטוי לנפתולי האהבה ומבליטה דמויות משניות בעלילה, כמו גברת מאזה המאוהבת בסתר בסנדק שלה הוראס, ומר ז'אן המשרת הרוקם מזימה עם הרוזנת סילבי. "לשתי דמויות ה'משרתים' המקוריות של הקומדיה דל ארטה, מאזה ומר ז'אן, הוספתי בהפקה זו מימד של חוצפה ותעוזה, תכונות שמגבירות את חשיבותן, ויוצרות ביניהן סיפור משלהן" מספרת שלוסר ומוסיפה, "בכך, לא זו בלבד שאנו מאפשרים להם להמשיך בתפקידם, אלא מעניקים להם סיפור אישי שיכול להתפתח במהלך האופרה".

   הזמרים:
ליזבת' דבוס, סופרן – מאזה.

 יורי קיסין, בס-בריטון – מר ז'אן.

אביגיל גורטלר- הר טוב, סופרן – סילבי.
עפרי גרוס, טנור – הוראס.

האופרה הירושלמית נוסדה בשנת 2011 במטרה להקים בירושלים אופרה איכותית, לקדם אמנים ירושלמים, לטפח את כישרונותיהם, לשפר את יכולותיהם וליצור גרעין אמנותי ירושלמי לאופרה. עד כה הוצגו על ידה האופרות "כך עושות כולן" (2018) "הנזל וגרטל" (2018), "חליל הקסם" (2017), "הספר מסביליה" (2016), "מאדאם באטרפליי" (2015), "נישואי פיגרו" (2014) "דון ג'ובאני" (2013) והפקות נוספות.

 

לרכישת כרטיסים לאופרה "היונה":
באתר האופרה הירושלמית: jerusalemopera.com

  eventer9609* | בית שמואל: 02-6203463


מחיר כרטיס: 60–120 ₪.

 

הפקות נוספות ושיתופי פעולה חדשים הצפויים בעונה הקרובה:
בדצמבר 2019
תעלה האופרה הירושלמית את האופרה "ריגולטו" מאת ורדי, מהאופרות המפורסמות של ורדי עם סיפור קורע לב על קללה ונקמה, אהבת אב מסור ונערה תמימה המקריבה את עצמה למען האהבה. בבימויו של גבריאלה ריביס, בהשתתפות המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני ובשיתוף פעולה ראשון עם התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של עומר אריאלי.
בפברואר 2020
תעלה האופרה "שיקוי האהבה" מאת דוניצטי, אופרה משעשעת, פיוטית ועשירה בניחוחות הכפר, בבימויו של אנצו יוריו (איטליה), ועומר אריאלי שינצח על הסינפונייטה באר שבע, גם כאן בשיתוף פעולה ראשון.

בפייסבוק:  thejerusalemopera@

 לפרטים : ענת מרומי יחסי ציבור: ענבל לוי גרין 0528-599122, ענת מרומי 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן