ד"ר ארווין סלומון, בעל PhD בתזונה והפרעות אכילה

תמונה לכתבה של איילת.jpg3

ד"ר ארווין סלומון, בעל PhD בתזונה והפרעות אכילה

אוסתיאופט, מטפל ברפלקסולוג, מטפל בפרחי באך, בעיות עור ועוד
אל ד"ר ארווין הגעתי דרך גוגל. בתמונה באתר שלו הוא נראה טיפוס קשוח, אז הצצתי בסרטונים שלו וגיליתי אדם מקצוען, שיודע לחייך, להצחיק, להסביר על איזה חלק בגוף הוא לוחץ כשכאב לי ולראשונה נתקלתי ברפלקסולוג בעל ידע נרחב בתחום הביולוגיה וההנדסה המשמשים אותו לטיפול במטופלים. סקרנתי? שווה קריאה.

נתחיל בפרחי באך
ישנה קשת של תכונות לבני אדם. לקשת יש 2 קצוות, חיובי ושלילי. למשל יש אנשים עקשנים שתגובתם האוטומטית היא "לא" ומהצד השני אנשים שהעקשנות גורמת להם להיות נחושים כדי להשיג את מטרותיהם. מטרתו של הוגה השיטה, ד"ר אדוארד באך, היתה לאתר את הצמחים שמשפיעים על מערך הרגשות שלנו כמו כעס, פחד, שמחה, דאגה, גאווה ועוד, כדי לעזור למערכת הרגשית להתחזק ולהטות את התכונות השליליות לפן החיובי. אחרי מסע חיפושים ארוך, הוא יצר ערכה הכוללת 38 בקבוקי תמציות פרחים שעונים על כל קשת הרגשות ויש מעט חפיפה בחלק מהתרכובות. זה כמו להסתכל במשקפת ובה 38 פילטרים.
כשאני מבקש ממטופל לבחור בקבוקים מהסט, היד שלו באופן אינסטינקטיבי נמשכת לבקבוקים מסוימים. לעניות דעתי, המטופל יודע מה חסר לגופו והוא ישלוף את הבקבוקים הנכונים לו. ישנם אנשים שכאשר הם מניחים את היד מעל הערכה, הם חשים תחושת חום מאחד הבקבוקים שמסמן להם "בחר בי" ויש כאלה שלא חשים שום תחושה. שני המצבים הגיוניים.

התמציות משפיעות על גופו של מטופל המתלונן על תחושות כמו: לחץ, קושי, פחד שלא יכול להסביר, חולם חלומות ותופעות נוספות. מטרתן להרפות, לנטרל ואף להפטר מתחושות אלו.

קיומן מעיד שהחומר פועל אנרגטית על האדם, ומשפיע על הגוף. הפרחים מוכרים ומועילים, לכל תמצית יש מספר והסקרנים שביניכם יכולים להיכנס לגוגל ולרשום פרחי באך ולמצוא הסבר לכל אחת מהתרכובות.
אנשים שקוראים את ההסברים יכולים להזדהות או לא להזדהות. הסבר שאתה מזדהה איתו, פירושו שהתדר שלו פונה לקליפה החיצונית שלך. הסבר שלא הזדהית איתו, שייך לתדר בקליפה הפנימית יותר, לתכונות שלא ניתן להן ביטוי כלפי חוץ.
אני בדרך כלל משתמש ב – 6 תמציות כיוון שהן מצליחות למקד את האדם. כשמטופלים בחרו שבעה בקבוקים, חשתי שיש פחות מיקוד בטיפול הרגשי. כשניסיתי 5 בקבוקים חשתי חסר מסוים. השימוש ב – 6 התמציות לתקופה של שבועיים-שלושה תורמת לתחושת מעטפת של שקט רגשי וזו המטרה. ניתן להשתמש בכל התמציות בבת אחת, אך זה לא יעיל. הבקבוקים נמצאים בסט ללא סדר מסוים ולאחר שהוצאתי אותם עבור מטופל, אני דואג לשנות את הסדר שלהם, כך שהמטופל הבא יבחר באופן רנדומלי.
איך פועלת שיטת באך לשיטתך?
בעיקרון, מטפטפים 4 טיפות על גב כף היד במשך שבועיים – שלושה, בשעת בוקר וערב. האנרגיה עוברת ישירות לגוף וניתן לנגב את החומר. יש אנשים שמטפטפים לתוך חלל הפה, אך יש לשים לב שלא נוגעים עם השפתיים או הלשון בבקבוק. אני מעדיף להשתמש בטיפות באופן חיצוני ואם ניתן ללכת עם הבקבוקון לכל מקום באותם שבועיים, זה בכלל נהדר, כי יש לאנרגיה השפעה על הגוף כשהוא צמוד לגוף. לאחר שהסתיימה התקופה הראשונה של 6 התמציות, פותחים שוב את הסט ובוחרים 6 תמציות אחרות וכך הלאה למשך 5 החלפות של תמציות.
אני משתמש בפרחי באך במטופלים המתמודדים עם בעיה רגשית ובמקום ללכת לפסיכיאטר הם באים אלי, נרגעים ושלווים יותר. אני מודה שכל המטופלים שלי דיווחו על השוני הנפשי שחל בהם.
למה אנשים פונים אליך?
מצוקה, טראומות, פחדים, בעיות פוריות, סרטן, תזונה לקויה ורגישות למזון, עצירות, בעיות סכרת, לחץ דם, בעיות עור כמו פסוריאזיס ועוד.
למשל אדם התקשר אלי לאחרונה ואמר לי שהוא עבר טראומה וכל לחץ הכי קטן, כמו לנסוע באוטובוס, מעלה לו את לחץ הדם ולדבריו הוא לא התנהג כך קודם. אמרתי לו שיבוא ואעזור לו לייצב את מצבו הנפשי והפיזיולוגי. אם תטפל רק בחלק הנפשי או הפיזי, לא תוכל לעזור לו להתגבר על הקושי.
פסוריאזיס
הטיפול בפסוריאזיס משלב כ – 5 שיטות טיפול שונות. כל אחד מהן באזור אחר. המחלה היא במקור בעיית גסטרו, בעיה במעי הדק. עקב כך יש לשנות משמעותית ומגמתית את הרגלי האכילה. שותים הרבה יותר, דואגים ליציאות סדירות לפחות פעם 1 ליום ורכות ככל האפשר. מטפלים בעמוד השדרה כדי להסדיר תקשורת עצבית תקינה בחוט השדרה. מטפלים בעור כדי לסלק פטריות, אם יש כאלה שתפסו טרמפ על קילופי העור. במטפלים במערכת הנפשית רגשית כדי להרגיע אי שקט וסטרס שמחמירים את המצב. פרחי באך יכולים לתרום לאיזון הנפש. כשפועלים בכל הכיוונים, המערכת נרגעת והעור נרפא.

ספר על עצמך
אבא שלי היה רופא שיניים. גדלתי ברומניה. התחביב שלי היה לקרוא את הספרים שהוא קורא. הוא היה קורא פיזיולוגיה, פתולוגיה, אנטומיה ונהניתי ללמוד ולהבין יותר ויותר. כששואלים ילד מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? אמרתי שאני רוצה להיות מהנדס. בשלב כלשהו בחיי טסתי לארה"ב ופגשתי בכירופרקט עימו דיברתי על גישות רפואיות לא קונבנציונליות והוא האיר את דרכי להמשיך ללמוד, מה שהוביל אותי לרפלקסולוגיה.
רפלקסולוגיה היא שיטת הטיפול היחידה שאין בינה לבין דת דבר
אופן החשיבה שלו מצא חן בעיני והוא הציע שאלך ללמוד טיפול בתזונה והפרעות אכילה. כאדם שאוהב ללמוד, עשיתי דוקטורט בתחום תזונה והפרעות אכילה בקליפורניה עד שהמרצה אמר שהלימודים שלמדנו אינם שיטות לריפוי האדם החולה, אלא לשפר את חייו של אדם יחסית בריא. האפשרויות לריפוי שעמדו בפנינו היו: דיקור, שיאצו, איורוודה ועוד, אך כולן נסמכות על עבודה זרה, עבודות אלילים של עמים זרים.
כאדם דתי החלטתי שהדת האחרת נוגדת את ערכיי והתברר לי שרפלקסולוגיה היא שיטת הטיפול היחידה שאין בינה לבין הדת דבר. מקורה מתצפיות של רופא אף אוזן גרון, ד"ר פיצ'גרלד במאה הקודמת, שמיין אלפי מטופלים בחדר מיון ומצא קורלציה עקבית בין תכונה גופנית ממוקדת למקום שלה בכף הרגל וערך רשימה מסודרת.
מיפו את הרשימות שלו למפה וכך נולדה הרפלקסולוגיה. מאוחר יותר, הודים, סינים ויפניים עשו במיפוי שלו שימוש לערוצי אנרגיה, מה שתואם לשיטה שלהם. אני מטפל ברפלקסולוגיה על מנת לאזן את הגוף, כיוון שכל מחלה גורמת לחוסר איזון. חשוב להבין איך החלק החיצוני עליו אני לוחץ ישפיע על החלק הפנימי בגוף האדם. ניתן לבצע את הלחיצות גם בכף היד, באוזן ובאף, אך נקודות הלחיצה סמוכות מדי ולכן רצוי לעשות שימוש בכף הרגל.
הגוף שלנו מנסה לתקן כל 'תקלה' שקורית בו בעצמו והוא מצליח לתקן אחוזים מהתקלה לאורך הזמן. אם לא הסתיים התיקון באיבר, הגוף יוצר גביש מלח בכף הרגל במקום בו מיוצג האיבר התקול, שהוא מעין "פלסטר". הגביש תומך בכף הרגל כדי שהאדם לא יחוש נחסר במהלך היומיום. אך כשיש גבישים רבים בכף הרגל, המשמעות היא שיש הרבה תקלות בגוף או שהגוף לא מצליח לתקן את התקלות. באמצעות הטיפול אני גורם לגוף לסיים את תיקון התקלה באופן מיידי. ככל שיש יותר גבישים, האדם חש עייף, עצוב, חלש, יסבול מכאב, בחילה, מצוקה כזו או אחרת ואני מרגיש את הגביש כשאני נוגע בכף הרגל.
יש אנשים שחשים בנקודה בכף הרגל שמכאיבה להם, וזה בדיוק הגביש המדובר. התחושה היא כאילו אתה דורך על נעץ. כשאני לוחץ על הגביש, המטופל יחוש כאב, אך באמצעות עיסוי נכון, הגביש יתמוסס והכאב יתפוגג. בתחילת הטיפול אני ממפה את הגבישים הגדולים כדי לתת מענה לנזקים הגדולים. מה שאני עושה מבחינת הארכיטקטורה של הגוף הוא לשבש את האיזון המאולתר שהגוף יצר ובכך אני גורם לו ליצור איזון טוב יותר. העיסוי תורם לכך שתוך יום יומיים האזור שכאב יחדל מלכאוב או יהיה בדרך להחלמה מלאה.
רבים מהמטופלים מתקשרים אלי למחרת הטיפול ואומרים שחוו: עייפות גדולה, בחילה, שלשול, כאב ראש, והמשמעות היא שהגוף נמצא בשלבי ניקוי. אין כללים חד משמעיים לכמות העיסויים הרפלקסולוגיים שאדם צריך לעבור. זה משהו אינדיבידואלי, על פי הבעיות הגופניות מהן האדם סובל.
איך המטופל או אתה יודעים אם צריך טיפול נוסף או שהבעיה נפתרה?
מדובר פה על בחירה בין הרצוי למצוי. אם התלונה היא שאני לא ישן טוב בלילה ובעקבות הטיפול כמות התלונות פוחתת או נעלמת, משמע שהטיפול הצליח. אם הבעיה חוזרת, יש לבדוק מה באורח החיים מטריד וגורם לבעיית השינה. פעמים רבות החזרה לטיפולים בשילוב משהו אינדיבידואלי נוסף הן הפתרון.
אני מטפל גם במחלות כרוניות, בתנאי שמדובר בסדרת טיפולים על מנת להגיע למקור הבעיה ולטפל בה. אני לא יכול לטפל בשבר כיוון שצריך צילום, ניתוח וגיבוס. אני יכול לטפל בבצקת, בזרימת הדם ובאיחוי טוב של העצמות.
פריון ולידה
יש נשים המגיעות אלי בנושאי פריון, כיוון שאינן מצליחות להיקלט. יכולות להיות סיבות שונות לכך.
בעניין לידה: לגוף יש את הזמן שלו מתי הוא מתכנן ללדת. אישה שאמרו לה שאם היא לא תלד עד יום X ינתחו אותה, אני מסביר שאם היא עברה את התאריך/הזמן בו היא אמורה ללדת, אוכל לעזור לה להיכנס לתהליך לידה. אם הזמן עוד לא הגיע, ההתערבות שלי לא תעזור, אלא תרגיע את הגוף.
אחותי צלצלה במוצאי שבת ואמרה שהבת שלה נמצאת בשבוע ה – 40 להריונה, נמצאת כעת באיכילוב בחדר לידה וכלום לא זז. היא אחרי 3 זירוזים ואם לא יהיה שינוי, תאלץ לעבור ניתוח. הגעתי לאיכילוב בחצות והענקתי טיפול לאחיינית במשך כשעה. היא הלכה לישון ואני חזרתי הביתה. למחרת בבוקר התקשרתי ואחותי ענתה שביתה הצליחה סוף סוף לישון היטב, החלו צירים בשעות הבוקר ללא זירוז, וכעבור מספר שעות בודדות ילדה בהצלחה. זו אחת מיני נשים רבות המבקשות את עזרתי בעניין.
אוסטאופתיה
אוסטאופתיה היא רפואת מדבר המתמקדת באיזון או תיקון בפעימה השלישית. הפעימות המוכרות הן דופק שנע בין 90-60, ו – 16-22 נשימות בדקה. יש פעימה 3 שנקראת CRI והיא קצב סחיטת נוזל המוח לעמוד השדרה, 8 בדקה ואף אחד לא מרגיש אותה.
פעימה זו היא תמידית, סימטרית ובעוצמה שווה. אם נפגעים, הפעימה תשתנה ותהיה א-סימטרית בשני צדי הגוף וכפועל יוצא מכך המטופל יתלונן על כל מיני הפרעות. למשל, הגיע אלי אדם שעבר תאונת דרכים, ראש נפגע מזגוגית חלון הרכב וגם גבו נפגע. תלונותיו החלו כ – 3 חודשים אחרי התאונה. הוא חש בכאבי ראש, סחרחורת, בחילה, ראיה מטושטשת, הפרעות שינה ובמהלך ההליכה חש שרגל אחת "סוחבת פחות". חוסר תזוזה תקינה בין עצמות האגן לעצמות הגולגולת, יכול לגרום לשיבושים עליהם המטופל התלונן. באמצעות עבודת CST Carnio Sacral Therapy ניתן להזיז את עצמות הגולגולת והחוליות למקומן ולבסוף לתזמן ביניהן, על ידי טיפול בתנועות עדינות מאוד של לחץ מינימלי. כשהתזמון מסתנכרן, זרמי הנוזל שבתוך עמוד השדרה תקינים ואין יותר לחצים מיותרים, כך שבתוך שעות ספורות, הכאבים נעלמים.
אם אתם סובלים מאחד התסמינים שצוינו או מחפשים המלצה על בעל מקצוע ולהרגיש בידיים טובות או פינוק בידיעה שהוא שווה ! – הכתובת על הקיר.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן