בין ניהול למנהיגות ..

קבוצת אנשים מצטלמים

ישנם מחקרים הטוענים כי תחום הניהול עשוי להצטייר כתחום אפור מלא נהלים וחוקים, מסתבר כי מנהלים מצטיינים לא מנסים לגרום לעובדיהם להתיישר רק על פי הכללים. למעשה, נהלים וניהול מהווים הפכים, תובנת יסוד בניהול מצטיין היא שיש לסייע לכל עובד ועובד לעשות בעיקר (אך לא רק) את הדברים שהוא מצטיין בהם. מנהלים מצטיינים מתמקדים באיתור ומיצוי הכישרון הייחודי של כל עובד בנפרד ואיך יטיב לבוא לידי ביטוי. במקום לנסות ללמד את העובדים להתאים את עצמם להגדרת תפקיד.
הם גם מנהלים כל עובד בדרך שונה המתאימה לו אישית, הם בודקים מה ימריץ את העובד ומה סגנון הלימוד הייחודי שלו ומקפידים לתגמל ולהכשיר אותו בהתאם. קיים גם מצב הפוך שבו מנהיגים אינם מתמקדים בפרט אלא מראים לכלל העובדים עתיד ברור שעליו לשאוף. אחד הדברים החשובים שצריך מנהיג לעשות על מנת להצטיין הוא לדעת איך להקטין את חוסר הביטחון אצל העובדים על ידי מתן מענה לצורך שלהם בבהירות ובוודאות. מנהיגים מצטיינים מראים למי צריך לתת שירות ומתמקדים בלקוח עיקרי אחד. בנוסף מצביעים על יכולת הליבה האחת של הארגון שתמנף את הארגון, מדד אחד למדידת ביצועים ועל מעשים לביצוע מיידי.
מנהיגות היא תופעה שמחוללת רגשות. כשמבקשים מאנשים להיזכר באנשים שהשפיעו על חייהם או שינו את מהלך חייהם ומבקשים מהם לחשוב איך התנהגו או מה אמרו התשובות יהיו תמיד מתחום הרגש "הוא אהב אותי ","היה איכפת לו ממני"," הוא דיבר בגובה העיניים "ועוד. ולכן מנהיג צריך לדעת להתחבר רגשית. דוגמה לכך קצינים בחורים בני 20 נבחרים לפקד ולנהל חיילים ומיידי מתחברים אליהם ברמה האישית – אופי, צרכים, בעיות אישיות ועוד ..וכך כשהוא יגיד "קדימה הסתער " הוא ירוץ אחריו. כשיש מחויבות רגשית – יש מנהיגות. אותו דבר ביחסי עבודה, כשעובדים מרגישים שהמנהל לצידם, עוזר להם להתקדם ולהתפתח, ואיכפת לו מהם – הם יעשו הרבה מאוד למען הצלחתו.
בהצלחה !
בת שבע גרינברג
MBA יועצת ארגונית ועסקית
שאלות ניתן לשלוח למייל [email protected]
האתרwww.movingup.co.il

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן