פסגת טראמפ-פוטין תתממש בעזרת ישראל

אילוסטרציה מפגש טראמפ פוטין

הרב ד"ר מיכאל לייטמן

ארה"ב ורוסיה נכנסות לעידן של יחסים טובים יותר ושיתוף פעולה בפתרון בעיות גלובליות. זו ההצהרה המשותפת של טראמפ ופוטין, בפסגה בהלסינקי, בירת פינלנד. אולם, האם מנהיגי שתי המעצמות הגדולות בעולם אכן מזהים את האתגרים הגלובליים הניצבים בפתח? האם יש להם פתרון ברור ומוצק?
התשובה היא לא. שניהם אינם מזהים את המשבר הגדול שדוהר, ולשניהם אין פתרון של ממש.
כל המערכות עלי אדמות מושתתות על כסף, לכן המשבר המתהווה הוא פיננסי בעיקרו. כידוע, מלחמות עולם מתחילות כתוצאה ממשברים כלכליים, אולם בעולם המקושר של ימינו, די במתקפת סייבר פשוטה כדי לגרום להפסקת חשמל ביבשת שלמה, כולל ניתוק בנקים, בתי חולים ומוסדות ממשלתיים.
מכאן הצורך של רוסיה וארה"ב להיכנס לעידן של שיתוף פעולה בפתרון בעיות גלובליות, בראש ובראשונה במערכת הכלכלית, שהיא שיקוף של מערכת היחסים בין בני האדם. והיום אופי היחסים בין בני האדם הוא אגואיסטי, מהסוג הגרוע והגלוי, הפועל ישירות לרווח נקי, בלי רצון לשיתוף פעולה. ברמה הבינלאומית מאזן הכוחות פועל במתכונת דומה למאפיות. כך מרגישה כל מדינה באירופה שרוצה להתבדל ולהתבצר בגבולותיה.
המשברים האלה שאנו חווים מיום ליום חושפים בהדרגה את הבעיה הגלובלית שניצבת בפתח: היחסים הלא מאוזנים בין בני האדם. לכן, הפתרון אינו מדיני, כלכלי, צבאי או טכנולוגי. כיום, בעולם טכנולוגי מפותח שמספק שפע בלחיצת כפתור, ברור שכל מחסור נובע מחוסר היכולת שלנו להתארגן כראוי כחברה.
כאן נכנסת ישראל לתמונה. בישראל קיים הדנ"א לכינון יחסים חדשים לעתיד החברה האנושית. לא מדובר על יחסים מוסריים או מנומסים, אלא על תפיסה חדשה לגבי העולם המקושר. עם ישראל נוסד מעצם יכולתו לחבר בין כל העמים לחברה עולמית אחת.
בפסגה בהלסינקי הצהירו שני המנהיגים על המחויבות שלהם לישראל. ובקרב אומות העולם קיימת תחושה בלתי מוסברת הגורסת כי קשר עם היהודים מעניק להם יכולת השפעה על העולם. אבל היחסים הבינלאומיים נזילים כל כך שאף מדינה אינה יכולה להבטיח עתיד טוב. היום ידידה, מחר עוינת. בין-לילה עלולה לקום אחת ממדינות סקנדינביה, לצורך הדוגמה, ולקרוא לחרם תרבותי על ישראל. אחריה תקום מדינה נוספת ותקרא לחרם כלכלי, ובמהרה האש תתלקח. במקרה כזה, לא בטוח שאמריקה, האחות הגדולה, תוכל לעזור לנו, גם אם תרצה. כך, תחת לחצים כבדים, עלולה מדינת ישראל ליפול שבי בידי אומות העולם, כלואה ביניהם כמו בגטו.
אומנם בשעת צרה אנחנו אלופים – פותחים לבבות, דלתות, מפגינים סולידריות מאין כמותה – אך במקום לחכות ללחץ כבד מהעולם, אפשר להקדים ולספק את מה שהאנושות זקוקה לו, ומה שביכולתנו לתת: דוגמה ליחסים חברתיים חדשים; שיטת חינוך סדורה לבניית זווית ראייה חדשה כלפי הזולת, דרך קשר הדדי, טוב ומפרגן בכל המובנים; "אור לגויים"; זו הפסגה האמיתית.

הרב ד"ר מיכאל לייטמן מעניק מדי יום שיעורי קבלה המשודרים בערוץ 96 ב HOT ובאתר "קבלה לעם" kab.co.il .
כדי להתרשם ממפגש מבוא בחכמת הקבלה, צרו קשר: 1-700-509-209 או במייל [email protected]

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן