על חשיבות הטיפול המקצועי לאחר שבץ מוחי

אלדד גרינברג

לאחרונה עלתה בטלויזיה וברדיו פרסומת המפצירה באנשים שקרוביהם עוברים אירוע מוחי להחישם לבית החולים. המוטו בפרסומת: הם לא זקוקים לכוס מים, הם זקוקים לאמבולנס. ובכן, בשורות הבאות אתן המלצה דומה לגבי תהליך השיקום עצמו.
אירוע מוחי או שבץ מוחי הינו מהגורמים המובילים למוות ולנכות בעולם המערבי. בישראל על פי נתוני משרד הבריאות ישנם כ-15000 מקרי שבץ חדשים בשנה. ומי מאיתנו לא מכיר קרוב משפחה, שכן או מכר ששייך לקבוצה זו. התמונה הקלינית תכלול ברוב המקרים מעורבות גבוהה יותר של צד אחד בגוף וכוללת פגיעה ביכולת התנועתית, פגיעה בתחושה ופגיעה ביכולות הקוגניטיביות בנוסף לליקויים נוספים. כל אלו פוגעים ביכולתו של האדם לחזור ולתפקד בתפקודיו היום יומיים. יחד עם זאת גם בשני מטופלים שנפגעו באותם איזורים באותו הצד במוח יכולה להיראות תמונה קלינית שונה והכוללת ליקויים שונים. מכך ניתן לגזור שתהליך השיקום של כל מטופל יהיה שונה בהתאם לליקויים שלו, ליכולות שלו ולרקע הקודם שלו ועל כן קשה להסיק מתהליך שיקום שעבר מטופל אחד על תהליך שיקום של מטופל אחר, ועל כן אמליץ על הדברים הבאים:
• שיקום לאחר אירוע מוחי לרוב הינו תהליך ארוך ומתבצע על ידי צוות רב מקצועי שכולל רופאים, מרפאות בעיסוק, פיזיותרפיסטים, אחיות, קלינאיות תקשורת ועובדות סוציאליות. חשוב להכיר את תהליך השיקום ואת
• תפקידו של כל איש צוות בכל אחד משלבי השיקום ולפנות אליו בנושא עליו הוא אמון.
• כאשר באים לבחון טיפול חדש, מכשיר או אביזר שיקום חדש או גישת טיפול מומלץ להתייעץ קודם לכן עם אנשי השיקום ולוודא את התאמתו למטופל הספציפי.
• תקשורת בין אנשים שעברו שבץ יכולה להוות גורם תמיכה חשוב למטופל שנמצא בתוך תהליך השיקום. שיתוף החוויה האישית, דרכי ההתמודדות עם האירוע ועם תוצאותיו והתמודדות מול גורמים שונים בקהילה יכולה להקל על מטופל ולתת מענה לשאלותיו. עם זאת חשוב לזכור שברוב המקרים בשביל להשתקם יש צורך בטיפול שיקומי על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ובעלי ניסיון, הזמן כשלעצמו אינו מרפא את תוצאות השבץ ולרוב אין קיצורי דרך או נוסחאות קסם בתהליך.

ונסיים בברכת בריאות טובה,

האמור לעיל נכתב באופן כללי ואין לראות בו המלצות רפואיות מכל סוג שהוא ועל כל מקרה פרטני יש להתייעץ עם הגורם המתאים.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן