נוסעים לחו"ל בקיץ?

דרכון על מפה

מלבד דרכון וכרטיס טיסה – ילדים להורים גרושים צריכים לדאוג לאישור הורים חתום בפני נוטריון
כאשר ילדים להורים גרושים נוסעים לחו"ל עם אחד ההורים, יש לקבל מבעוד מועד את אישורו של ההורה שנותר בארץ. במקרה שהילדים נוסעים עם מלווה שאינו אחד ההורים, כמו לדוגמא עם סבא או סבתא, יש לצייד את המלווה באישור חתום על ידי שני ההורים. בין אם מדובר על אישור של אחד ההורים ובין אם שני ההורים חתומים עליו, חובה על ההורים לחתום על אישור זה בפני נוטריון. ללא חתימת הנוטריון אין לאישור תוקף חוקי. מה תפקידו של נוטריון ומהו אישור נוטריוני ומדוע זה נחוץ?
עו"ד הנושא בתואר נוטריון צבר שנות ותק ועבר הכשרה מיוחדת המעניקה לו סמכות לטפל בנושאים שונים. הוא מאמת חתימות ומאשר את חתימתו של אדם בפניו, כמו לדוגמא בעת חתימה על ייפוי כוח כאשר לוקחים משכנתא מהבנק.
נוטריון מוסמך לתרגם או לאשר תרגום של מסמכים משפה זרה לעברית ולהיפך, כמו במקרה שאדם שקיבל תעודת בגרות בארץ מעוניין ללמוד בחו"ל ועליו לתרגם את התעודה לשפה הנהוגה בארץ בה הוא מתכנן ללמוד. הנוטריון אחראי לבדוק שהתרגום מדוייק, ומובן שעליו לשלוט בשתי השפות הרלוונטיות, ומוטלת עליו אחריות רבה. כך גם במקרה של צוואות. כשאדם בוחר לחתום על צוואה בפני רשות, הוא נדרש לחתימה של עד אחד בלבד. (בשונה מצוואות הנחתמות בפני עדים המחייבות שני עדים) רק נוטריון (ובית המשפט) מוסמך לשמש כעד יחיד ולאשר צוואות שנחתמו בפני רשות.
אימות חתימת ההורים על אישור יציאת ילדים מהארץ במקרה של הורים גרושים, הוא בתחום סמכותו של הנוטריון. ללא אישור זה, רשויות החוק עלולות למנוע מהילדים לעלות על המטוס, גם אם אף אחד מהצדדים לא הביע מחאה או התנגדות. ישנן מדינות שלא מתירות כניסת ילדים להורים גרושים ללא הצגת האישור. לכן באחריותו של המלווה ילד להורים גרושים בנסיעה לחו"ל להצטייד באישור מתאים וחובתו של ההורה שנשאר בבית להגיע למשרד נוטריון ולחתום בפניו שהוא מאשר את הנסיעה לבנו או לבתו.
דרור כהן-אורגד, עו"ד ונוטריון 054-4950013

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן