מי מפחד משינוי?

03

מרבית האנשים מפחדים משינוי. למה? למה אנחנו כה חוששים לעשות שינויים בחיינו? האם זה טמון בילדות? האם אנחנו כהורים מעבירים לילדנו את החשש הגדול משינויים? האם החברה שלנו מעודדת שינויים?
בטבע השינוי הוא מבורך והכרחי: צמחים, פרחים, בעלי חיים ועוד. בילדותינו קל לנו לעשות שינויים. ממש טבעי עבורנו. אם היינו חוששים או מפחדים לעולם לא היינו עומדים או הולכים. אז מה הסיבה לחשש הגדול משינוי בבגרותנו?
הפעם אני אכתוב על הקלף, שנקרא המוות, (אולי משם מגיע הפחד בשינוי ככל שאנו מתבגרים – נקודה למחשבה) הרבה פעמים אני נתקלת בתגובות של בהלה ופחד כשהקלף הזה יוצא בקריאה לאנשים ואז מתלווה אליו השאלה מה זה אומר? שאני אמות?
ראשית אני רוצה לנפץ מיתוס. קלף המוות לבד אינו מציין מוות פיזי. כדי לחזות מוות צריך שילוב מסוים של כמה קלפים כאשר קלף המוות הוא חלק מהשילוב. הפירוש של קלף המוות הוא שינוי. כלומר כחלק מתהליך בחיים שאנו עוברים (הארקנה הגדולה מקבילה לתהליכים אלה) קלף המוות מסמל את השינוי של לזנוח את הישן המוכר והנוח לטובת החדש והדרך או המטרה שבחרנו לנו. הראייה לכך שקלף המוות נמצא באמצע הארקנה הגדולה ולא בסיומה, כלומר השינוי הוא חלקי ולא שינוי סופי, אבל בהחלט ציון דרך עבורנו.
פירוש הקלף – שינוי משמעותי בחיים, שינוי קשה ומוחלט, סיום של תקופה בחיי השואל ופתיחת תקופה חדשה טובה יותר. השחר שמפציע הוא זה שמראה שהשינוי שקורה בחייו של השואל הוא לטובה. מעין מהפך שמתרחש אצל השואל בחיים.
לסיכום הפחד משינוי טמון בנו עמוק ואינו ידוע או מודע אצל מרבית האנשים. גם הוא מקבל תחפושות רבות אבל הפחד הזה והחשש הזה מונעים מאתנו להתקדם אל המקום בו אנו בוחרים להיות. אפשר גם להביט לפחד או לחשש משינוי בעיניים ולזהות אותו, להגיד לו תודה, שרתת אותי בנאמנות הרבה שנים טובות אבל היום אני בוחר להתקדם בלעדייך ולשנות את מה שמצריך שינוי לטובה שיהיה לכם בהצלחה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן