מטבעות דיגיטליים וביטקוין – האם יפכו להיות חלק משגרת חיינו?

ביטקוין-מעיין-קוסלובסקי

עולם המטבעות הדיגיטליים ובלוקצ'יין החל לתפוס תאוצה רבה בשנים האלו. המטבע הדיגיטלי הראשון בעולם הנו הביטקוין והוא הונפק בשנת 2009. מאז ועד היום כבר צצו להן עוד חברות וגופים נוספים אשר הנפיקו מטבעות דיגיטליים ואסימונים רבים, ממש כפטריות הצצות אחרי הגשם. נכון להיום, קיימים למעלה מאלף סוגי מטבעות דיגיטליים וקריפטוגרפים.

 

מהו המטבע הדיגיטלי? מדובר במטבע שמונפק על ידי גורם או גוף פרטי כלשהו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת שעזרתה ניתן לייעל תהליכים, לסחור ולפעול במטבעות דיגיטליים ללא פיקוח או ניהול של גורם מרכזי וללא עמלות תיווך. המטבע בדרך כלל אינו שייך לגוף או לגורם שהנפיק אותו וגם לא לאף גורם ריכוזי אחר.

 

אנשים נוטים לחשוב שמדובר במטבע לכל דבר ועניין, אך למעשה בישראל הרגולטורים והבנקים אינם רואים בו או מכירים בו כ"מטבע" רשמי בארץ. הוא גם לא מוכר בארץ כ"מטבע חוץ", שכן לא מדובר במטבע המוכר כמטבע רשמי במדינות מחוץ לישראל. רשות המסים רואה במטבע הדיגיטלי כ"נכס" וכך קבעה בחוזרים המיועדים לנושא, כי בכל עסקה שבה נמכר מטבע דיגיטלי יש לדווח על כך בתוך התקופה הקבועה ולשלם מס, ממש כפי שמדווחים לרשויות המס על כל עסקה מסחרית או עסקת נדל"ן.

לצד זאת, ההגדרה שמקובל לייחס כיום למטבע דיגיטלי הוא "אמצעי תשלום". כיום אנשים מרבים לעשות שימוש במטבעות הללו בעת ביצוע עסקאות כתחליף לתשלום המסורתי שאנו מכירים. למשל, בישראל כבר בוצעה רכישה של נכס מקרקעין בתמורה לתשלום במטבעות ביטקוין. גם חברות שונות שאין להם תזרים מזומנים זמין ומשקיעות ומחזיקות במטבעות דיגיטליים – מציעות לשלם עבור שירותים ומוצרים יקרים באמצעות מטבעות דיגיטליים.  

 

 

מה שבעיקר חשוב עוד לדעת במקרה של מכירה או ביצוע עסקאות באמצעות מטבעות דיגיטליים – הבנקים מאוד חוששים מכל מה שקשור לעולם הבלוקצ'יין. מה הכוונה? ככל שתבחרו למשל למכור מטבעות דיגיטליים ולהפקיד את התמורה בגינם בחשבונכם, סביר שתתקלו בקשיים מצד הבנק להפקיד את אותם הכספים שהתקבלו מאותה עסקה. לכן, חשוב בהסכמי התקשרות שהתמורה בגינם הם באמצעות מטבעות דיגיטליים. לקחת בחשבון את הנושא הזה, לרבות את העלויות הנדרשות בהמרת והנזלת (מימוש מטבע דיגיטלי לכסף נזיל), השלכות המיסוי בארץ, פער המועדים שבין מועד ההתקשרות למועד העברת המטבעות ומימושם לכדי כסף נזיל ועוד שלל סוגיות משפטיות רבות בנושא.

 

 

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין ו/או חוות דעת משפטית. המידע המוצג והמפורט לעיל הינו מידע חלקי וכללי בלבד והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן