מה צופן העתיד

יד מטביעה חותמת על נייר

בני האדם מטבעם אינם אוהבים הפתעות. אם יכולנו לתכנן את חיינו הרי שהיינו מעדיפים להימנע מהפתעות וודאי אם הן הפתעות לא טובות…
לצערנו איננו יכולים לדעת האם נפצע בתאונה, או שחלילה נחלה במחלה אשר תהפוך אותנו לבלתי כשירים מנטלית – ללא יכולת החלטה מודעת.
אצטט פרסומת אשר משודרת רבות לאחרונה ברדיו "24,26,30,45 אלו הגילאים בהם הפכו אנשים לסיעודיים" כלומר אין כל קשר בין גילנו ליכולתנו לחזות מה יהיה מצבנו.
אני מניח שחלק מהקוראים, יודעים כי כאשר אדם הפך בעבר לבלתי כשיר לקבל החלטות היינו פונים לבית משפט בצירוף חוות דעת רפואית ומבקשים להתמנות כאפוטרופוסים של האדם הבלתי כשיר. החסרונות של שיטה זו היא שלמעשה עד שהיינו מקבלים את האישור בתהליך יכלו לעבור ימים לא מעטים. כמו כן לא היתה לאדם שליטה מיהו האדם אשר ימונה כאפוטרופוס ומה יהיה שיקול דעתו .
האפוטרופוס היה מחויב לדווח לרשויות המדינה כיצד ניהל את הכספים ואילו הוצאות הוצאו ולאחזה צורך .
לאחרונה שונה החוק, כיום כל אחד יכול כאשר הוא פעיל להליט מיהו האדם אשר יטפל בו ויהיה אחראי על הטיפול בו אם חלילה יהפוך לבלתי כשיר. בנוסף האדם יכול לקבוע מהם התנאים בהם הוא רוצה לשהות: בבית חולים, בבית או במוסד ואף לקבוע מוסד ספציפי. בנוסף ניתן לקבוע מאילו כספים ימומנו הטיפולים. במסמך זה ניתן לקבוע אילו טיפולים אנו מעוניינים לקבל ובאילו מקרים לא יבצעו טיפול.
יתרון נוסף בהליך החדש אין חובת דיווח למדינה כיצד הוצאו הכספים שכן ברור כי אדם ימנה לטפל בו אדם אשר הוא ומהו על שיקול דעתו .
הכנת ייפוי כח מתמשך נעשית ע"י עורך דין שהוסמך לכך בהליך מיוחד .
המלצתי על תתנו לעתיד להפתיע אתכם תכננו אותו .
עו"ד כהן אורגד מוסמך להכין ייפוי כח מתמשך ע"פ החוק . פרטי התקשרות דרור כהן אורגד טלפון נייד: 0544950013.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן