מה כבר קצת "צבע מאכל" יכול לעשות?

אסנת בני

מאת: אסנת בני – תזונה מבריאה לילדים 052-2337692

אז מה כל כך מיוחד בצבעי מאכל שכולנו אוהבים מאוד?
המילה "מאכל" מאפשרת לנו לרכוש ולאכול את המזון הזה. אולם דעו שצבעי מאכל לא תמיד ראויים למאכל. הצבעים עצמם הם הטעיה מכוונת ותורמים למזון להראות יפה, טרי וטעים ומטרתם אחת: לגרום לנו לקנות. למשל הצבעים הצהובים, כתומים ואדומים – תפקידם ליפות את המזון או המשקה. והצבעים שחורים, סגולים וכחולים – תפקידם לכסות על הפגמים שבמזון.

בישראל נהוגה השיטה האירופאית של סימון תוספי מזון וצבעי מאכל, על ידי קוד מספרי המתחיל באות E. כל המספרים בטווח שבין E100 ל-E181 שמורים עבור צבעי מאכל.
צבעי המאכל הסינתטיים המסוכנים ביותר המותרים בארץ: E102 , E110 (צהוב-כתום), E122, E124, E127, E129 (אדומים), E132, E133 (כחולים)
הסיכונים הכרוכים בצריכתם: גידולים סרטניים בכל מערכות הגוף, דלקות ופריחות בעור, החמרה של תופעות אלרגיות, היפראקטיביות ובעיות קשב וריכוז, ועוד ועוד ..

אז מה בכל זאת אפשר לעשות?
1. להמעיט במזונות עם צבעי מאכל
2. בחרו במזונות שכתוב עליהם "צבע מאכל טבעי".
3. אם אתם בכל זאת קונים מזון (בעיקר ממתקים) שמכיל צבעי מאכל, העדיפו את זה שצבעו בהיר יחסית. ככל שצבע המזון עז יותר, הוא מכיל יותר צבע מאכל.
4. הימנעו מאכילת סוכריות כסף המיועדות לקישוט עוגות, ומכל מאכל הצבוע בכסף ובזהב. האלומיניום, הכסף והזהב הם מתכות רעילות למאכל.
5. ובעיקר אכלו פירות וירקות שמחזקים ומחסנים את גופנו.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן