להיות אומן החיים הטובים.

DSC_7624

הפנאי הוא אותו חלק מהזמן שבו אנו חופשיים לפעול כרצוננו על פי הבנתנו ועל פי נטיות לבנו. לעמיתו של דבר זמנו של האדם פנוי, פרט לאותם חלקים בהם הוא פועל מתוך מחויבויות מסוגים שונים.
הפעילויות המרכזיות שאדם מחויב אליהן עוסקות בצרכיו הבסיסיים כמו אכילה , שינה ותחזוקה שוטפת של משק הבית. בנוסף מחויבים אנו
למסגרות שונות, בין מרצוננו ובין עקב גורמים חיצוניים כגון משפחה וחוק והם הגורמים העיקריים להגבלת הפנאי. בין המסגרות המחייבות ניתן למנות את מקומות העבודה, מוסדות לימוד, צבא ונישואין.
כמות הזמן הפנוי משתנה בין אוכלוסיות. למשל: למתבגרים יש יותר זמן חופשי משיש למבוגרים צעירים, לרווקים יש יותר זמן חופשי מאשר לנשואים, לפנסיונרים יש יותר זמן מאלה שעובדים. משתנה נוסף נמצא בתרבות העבודה. כך נגלה שהישראלי הממוצע עובד בין 12 ל – 20 שעות. בארצות אירופה ואמריקה הצפונית יום העבודה בן שמונה שעות או אז נסגרים כל מקומות העבודה והעובדים נוהרים בשעה קבועה ( 16:00 או 17:00) וממלאים את תחנות הרכבת.
בעבודה ובמסגרות של מחויבות חברתית אנו נוטים לזהירות ולאיפוק. לעומת זאת בשעות הפנאי מותר לנו לשגות ואנו יכולים לבחון בצורה הטובה ביותר על האפשרויות העומדות בפנינו. מכאן שהפנאי הוא המרחב העיקרי בו מגדיר האדם את הנאתו, מנוחתו, חיי התרבות והמשפחה שלו. הפנאי אם כן מספק את הסביבה התומכת ביותר להתפתחות האישיות והמודעות העצמית.
שינויים גלובליים בדפוסי העבודה בחברה המודרנית של המאה ה- 20 הביאו לעלייה בכמות הזמן החופשי. היו אלה שינויים טכנולוגיים, שינויים סוציולוגיים והתפתחות המדע אשר אפשרו לכל אדם באשר הוא, להרחיב את הזמן הפנוי העומד לרשותו.
כדי להביא תוכן משמעותי מספק ומהנה לשעות הפנאי ובכלל, עלינו להכיר בצורך, להכיר את האפשרויות העומדות לרשותנו, להיות מודעים לנטיות לבנו, להוקיר אותם ולהקצות זמן לפנאי. "אל תבזבז זמנך, טבע בנימין פרנקלין, זהו החומר ממנו עשויים החיים”
מיצוי נכון ואיכותי של הזמן יאפשר לנו לחיות חיים טובים.
בניתי עבורך תרגיל אשר יאפשר לך לבחון את סגנון ניהול הזמן שלך וממנו להסיק מסקנות על מעגל החיים שלך בהווה ולעתיד. עם הידע הזה תוכל/י אם תרצה/י, לשפר ולשדרג את יומך, את חייך.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן