זכויות בביטוח לאומי – תאונת עבודה

קסדת מגן סדוקה

עובד נפגע בתאונת עבודה ואינו יכול להמשיך בעבודתו, האם זכאי לכספים כלשהם מביטוח לאומי? על מנת לענות על שאלה זו יש לבחון מספר גורמים.
ראשית, חשוב להבין כי הביטוח הלאומי מכיר בשני סוגי פגיעות בעבודה: תאונת עבודה ומחלת מקצוע. במאמר זה אתייחס לתאונת עבודה בלבד.
תאונת עבודה מוגדרת בחוק הביטוח הלאומי "תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו".
"תוך ועקב עבודתו" – הכוונה היא כי על העובד הנפגע להראות קשר בין האירוע שקרה במהלך העבודה לבין הפגיעה הגופנית שלו. מה קורה אם העובד נפגע בדרכו לעבודה או בדרכו חזרה מהעבודה? חוק הביטוח הלאומי הרחיב את ההגדרה של "תאונת עבודה" וכלל בתוכה גם אירועים אשר נגרמו לעובד תוך כדי נסיעה או הליכה לעבודה או חזרה ממנה. אך אם קיימת "סטייה של ממש" מדרכו הקבועה של העובד לעבודתו או לביתו, או שהעובד ביצע הפסקה משמעותית בנסיעתו או הליכתו, לא יוכר האירוע כתאונת עבודה.
גם תקיפה אשר קרתה "תוך ועקב העבודה", כולל תקיפה מינית, נחשבת כתאונת עבודה אם נגרם לעובד נזק גופני או נפשי והוא נזקק לטיפול רפואי.
ככל שאדם נפגע בתאונת עבודה, הוא זכאי לפנות לביטוח הלאומי ולהגיש תביעה לדמי פגיעה. דמי הפגיעה, הינם תשלום הבא לפצות את העובד על אובדן שכר או הכנסה. זאת בתנאי, כמובן, כי הוא אינו מסוגל לעבוד בעבודתו או בעבודה אחרת המתאימה, כתוצאה מן הפגיעה – הכל בכפוף לאישור רפואי. את התביעה לדמי פגיעה יש להגיש עד 12 חודשים ממועד הפגיעה, במידה והתביעה תוגש לאחר מכן, הדבר עלול לפגוע בזכאות לקבלת גמלה.
במידה ולעובד קיימת נכות בגין הפגיעה מן העבודה, ותביעתו לדמי פגיעה הוכרה בביטוח הלאומי, הוא זכאי לקבלת גמלת נכות מהעבודה, קצבה או מענק חד פעמי, תלוי באחוזי הנכות אשר נקבעו לו במסגרת הועדה הרפואית של הביטוח הלאומי.
עו"ד קרן פולק
משרד דן זילברמן ושות'

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן