כיצד שוגים הישראלים בבחירת המשכנתא

אדם העומד לקחת משכנתא, ניצב בפני מצב לא פשוט. הוא מבין שמדובר בהחלטה הכלכלית המשמעותית ביותר שיבצע, אך ברגע שכבר בחר דירה והוא עומד לסגור עסקה, אין לו זמן רב להחליט. ברוב המקרים גם אין לו הידע הדרוש לבחירת תמהיל המשכנתא הנכון, ולכן הוא נשען על חברים, על פרסומים בתקשורת, ועל פיסות אינפורמציה אחרות שהוא חושב שהן רלוונטיות.
אף שבפועל מדובר בהחלטה גורלית, 70% מנוטלי המשכנתאות בישראל אינם עושים שיעורי בית !!! הם פונים לייעוץ בבנק מתוך מחשבה שמדובר בייעוץ מקצועי ובלתי תלוי, במקום לפנות ליועץ משכנתאות מקצועי.
מר ישראלי, מתמקד בטקטיקה מבלי לבחון קודם את האסטרטגיה הנכונה. הטעות הבסיסית היא בכך שמלכתחילה הוא מתמקד במו"מ מול הבנק בגובה הריבית בכל אחד מהמסלולים, בלי שבחן תחילה האם אותו מסלול שהוצע בכלל מתאים לצרכיו.
לדוגמא: לשכיר בעל הכנסה קבועה למדי מומלץ לבחור בעיקר במסלול הריבית הקבועה, שכן המסלול המשתנה הינו תנודתי ועלול להעמידו בפני סיכון שלא יוכל להחזיר את החוב בנקודת זמן מסוימת. בנוסף, יש לבחון את הפערים הריאליים שבין הריבית המשתנה לקבועה, ולהעדיף את הקבועה כאשר הפערים הינם נמוכים. עליכם להיות יותר מתוחכמים ולא לנוע על הפס הנע של שליש פריים, שליש ריבית קבועה ושליש ריבית משתנה באורך מסלולים זהה לכולם, אלא להתחשב בהכנסות עתידיות, ציפיות לעליית משכורת, ירושות ועוד בעת בחירת כל אחד מהמסלולים ואורכם.
אני, כיועץ משכנתאות מקצועי יודע לבנות את התמהיל הנכון של מסלולי ההלוואה תוך התחשבות במצב המשפחה בעת לקיחת המשכנתא והשינויים הצפויים בשנים הקרובות.
פגישה ראשונה ללא חיוב והתחייבות !!
צרו קשר:- רפי יהלומי – יועץ משכנתאות. יועץ מוסמך לכלכלת המשפחה.

נייד – 052-3423386 [email protected]

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן