מעבר מעוסק מורשה לחברה בע"מ

אילוסטרציה חץ מעלה

במהלך תקופת חופשת הקיץ, העסק שלנו לרוב במצב רגיעה לאחר שכבר חלף החציון הראשון של השנה. זה בדיוק הזמן הנכון לעשות חושבים ולבחון מה יקרה עם העסק בתחילת השנה הבאה והאם כדאי לבצע מעבר כלשהו. האם רצוי לעבור ממסלול של עוסק פטור לעוסק מורשה ואולי אף מעוסק מורשה לחברה בע"מ.

לפני שמקבלים החלטה על העברת פעילות העסק תחת חברה בע"מ, יש לקחת בחשבון מספר שיקולים ולהכיר את המאפיינים המרכזיים שיש בהתאגדות חברה בע"מ.
הגבלת אחריות והפחתת סיכונים בעסק: אחד היתרונות המרכזיים בניהול פעילות העסק באמצעות חברה בע"מ הוא הגבלת אחריות של בעל החברה. על פי עקרון זה, אחריותו של כל אחד מבעלי המניות בחברה מוגבלת עד לגובה השקעתו. המשמעות היא שלא ניתן לחייב את בעלי המניות בתשלום חובות החברה או בתביעות שכנגד החברה מעבר לגובה ההשקעה, בכפוף למגבלות החוק ומקרים נדירים שנקבעו בדין. מכשיר זה מפחית סיכונים משפטיים באופן ניכר והוא מומלץ לעסקים שהפעילות בהם היא מורכבת ועתירת סיכון, עסקים שניכרת בהם גדילה וצמיחה במספר העובדים המועסקים ועוד.
הפרדה רכושית: החברה מאופיינת בהפרדה בין רכוש החברה לבין רכוש בעלי החברה. בעסק שאינו מאוגד הרכוש הוא רכושם של כל השותפים בו. בחברה הרכוש שייך לה ואילו בעלי המניות שלה יש רק זכות בדרך של אחזקה במניות החברה. כאשר מתחלפים בעלי מניות בחברה הדבר אינו פוגע בחברה ובבעלות רכושה. יתרון זה מאפשר לבעל מניות לעזוב את החברה מבלי לזעזע את המבנה הקיים וזאת, ביחס לשותפות.
שיקולי מיסוי: שיעור מס החברות, נכון לשנת 2018, הינו 24%. ככל שהעסק שלכם צפוי להניב הכנסות משמעותיות, מומלץ להקים חברה ולהעביר תחתיה את פעילות העסק. בכל מקרה בכל הקשור להיבטים של שיקולי מיסוי, רצוי להתייעץ עם רו"ח או כלכלן.
עלויות: יש עלויות האופייניות לחברה בע"מ כמו אגרות, הנהלת חשבונות כפולה ועוד.
מכשיר לגיוס הון: התאגדות של חברה בע"מ מאפשרת לגייס מהציבור הון בצורות שונות (כמו מניות ואגרות חוב). ככל שהעסק שלכם צופה מבחינת החזון שלו והתכנית העסקית גיוס הון בדרכים האלו, הקמת חברה עשויה להביא יתרון משמעותי.

**מובהר, כי מדובר ברשימת שיקולים ופרמטרים, אשר אינה ממצה או מהווה רשימה סגורה**

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן