בליבה של רבקה עלו, מידי פעם, שאלות ותהיות, מה יהיה לאחר מותה?

Depositphotos_6659542_Small

דקה דקתיים לפני כניסת השבת, רבקה, לבושה בבגדי שבת, לראשה מטפחת נאה, פמוטי הכסף שירשה מהוריה מצוחצחים ומבריקים ומוכנים לטקס הדלקת הנרות.
עוד רגע קט יגיעו הילדים עם משפחותיהם שיהיו בריאים, יישבו סביב השולחן, ויסעדו ממטעמיה של אמא.
רבקה ודוד הכירו זו את זה עת שירתו יחדיו בצבא הבריטי במצרים. הם נישאו ונולדו להם שלושה ילדים. שניהם טיפלו וטיפחו את ילדיהם, חינכו אותם לכבוד הדדי, הבנה, סבלנות וסובלנות אחד כלפי השני. אך משום מה, ככל שגדלו הילדים כך הלכו והתרבו המריבות ביניהם ובליבה של רבקה, מידי פעם, עלו שאלות ותהיות, מה יהיה לאחר מותה? כיצד יחלקו הילדים את הירושה, האם יתחשבו אחד בשני, האם יוותרו אחד לשני, או חס וחלילה יריבו? ומה יקרה באם תלך היא לעולמה לפני בעלה או בעלה ילך לעולמו לפניה ואחד מבני הזוג יינשא בשנית… הרי למשל, את פמוטי הכסף, שירשה מאימה היא רוצה להוריש לביתה רחל, וכיצד יגיבו שני בניה?
רבקה פנתה ליעוץ משפטי והוברר לה כי חוק הירושה קובע כי במות אדם עובר עזבונו לבן זוגו ולילדיו. בן הזוג יורש מחצית מהעזבון (כולל ריהוט ביתי, מכונית וכו') וילדיו חולקים בחלקים שווים את המחצית השניה. במקרה בו אדם רוצה לחלק את עזבונו בצורה שונה עליו לערוך צוואה ולפרט בצוואתו למי ו/או מה חפץ להוריש. במקרה כמו של רבקה קיימת אפשרות נוספת של כתיבת "צוואה הדדית" אשר נערכת ע"י בני הזוג יחדיו באותה עת ומתוך הסתמכות האחד על צוואתו של השני.
רבקה הסבה את תשומת לבו של דוד לבעייתה ולדאגתה. לאחר שדסקסו וחשבו שניהם, כיצד פותרים בעיה זו, מבלי לפגוע ולהיפגע, הגיעו יחדיו לכלל החלטה, כי כפי שבחייהם במשותף חולקים הם בגידול הילדים וברכושם כך גם במשותף יערכו את צוואתם.
כעת נחה דעתם עליהם ושניהם חזרו לחיים היומיומיים, הרי החיים יפים ואין אדם יודע את יום פקודתו.

כתבה זו מעצם טבעה, אינה מהווה יעוץ משפטי או חוות דעת משפטית, אלא תיאור כללי של הנושא. בכל מקרה ו/או עניין ספציפי יש לפנות לקבלת יעוץ משפטי מעו"ד.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן