אהבה ותקשורת אפקטיבית

אהבה-ותקשורת-מוקטן

אהבה זו כותרת שראויה לעמוד בפני עצמה ללא שינוי ותוספת, כך חשבתי לעצמי בתחילת המאמר הזה. כי אהבה היא בעצם האנרגיה שמניעה את החיים למסלול של בחירה או הכחשה, של קיפאון וחידלון או שינוי צמיחה וחיים.
אנחנו לא יכולים לשנות את החיים אלא רק את המבט שלנו על החיים. את הפרשנות שיוצרת אצלנו תפיסת חיים. לכן השינוי נמצא בפרשנות עצמה.
זה נשמע מספיק, לא? אהבה בכלל ויותר מכך, אהבה של אמא לבן האהבה הכי לא מותנית בדבר. ואז נזכרתי בסיפור שסיפרה לי אמא בקליניקה:
"הכול התחיל ביום רגיל, הכנסתי את בני בן החמש לגן, נתתי לו חיבוק ליום טוב והתעכבתי לרגע לשיחה מחוץ לגן עם אמא אחרת, ופתאום הוא יוצא אלי בוכה בלי יכולת לעצור בדמעות ובקול חנוק הוא אומר לי: למה? למה אורי אמר לי שהוא לא רוצה לשחק איתי?" אני זוכרת שהרגשתי שהבטן שלי מתהפכת, מה שהדהד לי בראש זו המילה שלו ה'למה?" "חיבקתי אותו" המשיכה לספר לי "ואמרתי לו שהוא 'ילד נהדר' ו'לא נורא' ו'זה קורה בין חברים לפעמים'. זוכרת שחשבתי שניחום, חיבוק ומילה טובה פותר את הבעיה, אבל זה לא היה מספיק".
"לימים" המשיכה לספר לי "בכיתה א" הוא חזר יום אחד מהגן עצוב, לאחר שידולים סיפר לי שלא בחרו אותו לקבוצת הכדורגל בשיעור ספורט. שאלתי אם קרה משהו והוא אמר בעצב, "אני לא רץ מספיק מהר את יודעת. אז לא הציעו לי כלום". ואז הוסיף ש"עומרי אמר גם כמה דברים לא יפים וקצת רבו". שוב, חשבתי מה הולך? אני אדם של פתרונות. אז זה מה שעשיתי, הזמנתי את שלושת החברים המעורבים אלינו הביתה כדי ליישר הדורים". "הרבה אהבה" אמרה לי האמא הזו "אני נותנת לו ולא נראה לי תמיד שזה מספיק. כי כשבני גדל התברר לי שזה היה דווקא הדבר הנוראי ביותר שקרה. שאלתי למה? והוא אמר לי " לא שיתפת אותי. קבעת בעצמך את הפגישה. לא הבנתי מה לעשות. הרגשתי שהם לא מבינים אותי ושאני שטינקר" שאלתי אותו " אם אתה היית יוזם ועושה מפגש שלך זה היה יותר טוב, אם היינו מדברים לפני ואני רק עוזרת מהצד?" בני ענה: "ממש כן".
לאחר שיחה איתי שכללה שיקוף מהצד נראה לי שצמד המילים, 'האסימון ירד' היתה החוויה הכי מתמצתת שיכלה האמא להגיד לי. "עכשיו אני מבינה, כמה התקשורת חשובה מעבר לאהבה ולצורך שלי כאמא להגן". הערך של הדיאלוג בין הורים לילדים ממקום שוויוני חשוב ביותר. לתת הרגשה לילד שהוא חלק מכל החלטה, שהוא רצוי, לעודד, אבל גם לשתף ולהתייעץ.
הוספתי למעלה את צמד המילים תקשורת אפקטיבית לאהבה.
האינטראקציה שבין הילד למבוגר מהווה בסיס להתפתחותם של כלים קוגניטיביים אצל הילד. הכוונה נכונה למציאת השפה המשותפת לתקשורת בונה אפשר למצוא ביעוץ והדרכת הורים בקליניקה שלי בגאליה.
מוזמנים לפגישה ראשונה במחיר הכרות ובצירוף מתנה, ספר ביכורי להדרכת הורים "אבירי המ.ל.ך" שיצא עכשיו חם מהתנור. עופרה רוזנפלד – פסיכותרפיה והדרכת הורים 054-6555841 www.milat.co.il

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן