אגדת הבלוז ריק אסטרין – מגיע לראשונה להופיע בישראל

Ilya kutosov אנדי וואטס צילם (1)

אוסטרין, שהוכתר ל"אמן הבלוז לשנת 2018" יארח את הגיטריסט אנדי וואטס,  בשלושה מופעים מחשמלים.

יום חמישי ה-20/12 בשעה 22:00 בטוקהאוס בנמל תל אביב

יום שישי ה-21/12 בשעה 22:00 באלמא בזכון יעקב

מוצ"ש ה-22/12 בשעה 22:00 בסינמטק שדרות

ריק אסטרין ( (Rick Estrin, מאמני הבלוז המוערכים והמצליחים בעולם, עם קריירה מוסיקלית של יותר מ-50 שנה, פרסים חשובים, אלבומים מצליחים וסיבובי הופעות באמריקה ובאירופה, מגיע לראשונה להופיע בישראל. הוא יארח את הגיטריסט וחברו הטוב אנדי וואטס, בשלושה מופעים משותפים: בטוקהאוס בתל אביב (20/12), באלמא בזכרון יעקב (21/12) ובסינמטק שדרות (22/12).

ריק אסטרין נחשב לאחד מנגני המפוחית הטובים בעולם כיום. אין עוד אמן כמוהו שמגלם בתוכו כישרון ברמה עולמית בנגינת מפוחית, כתיבת שירים מדויקת וקול ייחודי, מה שהופך אותו לאחד המוזיקאים המוערכים בעולם. אסטרין זכה בשנת 2018 בשלושה פרסי ה-BMA  היוקרתיים: הוא הוכתר ל"אמן השנה בבלוז מסורתי" לשנת 2018, להקתו "ריק אסטרין והנייטקאטס" ( Rick Estrin and The Nightcats)   הוכתרה ל"להקת השנה" ושירו "The Blues Ain’t Going Nowhere" מתוך אלבומה הרביעי של הלהקה זכה ב"שיר השנה".  מגזין המוזיקה הידוע "בילבורד"  כינה אותו "נפלא, יוצא דופן ומקורי", בעוד ש"הבלוז ריוויו" אמר עליו כי" אין טוב ממנו". המוזיקה שהוא כותב נשענת על מוזיקת בלוז ונגינת מפוחית, מסורתיות ביחד עם חדשנות. סגנון זה ביחד עם קול הנשמה העוצמתי שלו, יוצר צליל ייחודי המאפיין אותו.

במופע בישראל מארח אסטרין את אמן הבלוז והגיטריסט אנדי וואטס, שיחד יבצעו שירים נבחרים מאלבומיו של אסטרין וכמה קלאסיקות בלוז נבחרות. וואטס, מבכירי נגני הגיטרה במוסיקת הבלוז בישראל הוציא השנה אלבום חדש,"Blues On Fire" , המורכב ממוזיקה מקורית שנכתבה על ידיו ומספר גרסאות כיסוי לשירי בלוז מוכרים. באלבום הוא מארח אמני בלוז מובילים בהם אגדת הבלוז ג'ו לואיס ווקר שהיה מועמד לפרס הגראמי לשנת 2017, ומבצע את שיר הנושא של האלבום, דני שושן, רוני פיטרסון, רוי יאנג ואחרים. המופע Blues On Fire"" איתו מופיע וואטס בכל רחבי הארץ לצד להקה המונה 9 נגנים, הוא ממופעי הבלוז הגדולים בארץ. בנוסף וואסט מופיע ברחבי הארץ עם להקתו The Blues Rebels  .

אנדי וואטס הופיע עם כמה מאמני הבלוז הטובים בעולם בהם ג'ו לואיס ווקר, ג'וני וינטר, לאקי פיטרסון האגדי, ברנד אליסון ואחרים.

לצידם של אסטרין וו יופיעו הנגנים אייל קליין- קלידים, תום מוכיח -בס ותום בוליג – תופים

יום חמישי ה-20/12 בשעה 22:00 בטוקהאוס בנמל תל אביב. מחיר: 125 ₪  טלפון להזמנת כרטיסים *6119

יום שישי ה-21/12 בשעה 22:00 "הקיוב", אלמא זכון יעקב. מחיר: 125 ₪ טלפון להזמנת כרטיסים: *9080

מוצ"ש ה-22/12 בשעה 22:00 בסינמטק שדרות. מחיר: 80 ₪ טלפון להזמנת כרטיסים :08-6897741

08-6849695

ריק אסטרין

מאמני הבלוז המוערכים והמצליחים בעולם, עם קריירה מוסיקלית של יותר מ-50 שנה, פרסים חשובים, אלבומים מצליחים וסיבובי הופעות באמריקה ובאירופה. אין עוד אמן כמוהו שמגלם בתוכו כישרון ברמה עולמית בנגינת מפוחית, כתיבת שירים מדוייקת וקול ייחודי, מה שהופך אותו לאחד המוזיקאים המוערכים בעולם. מגזין המוזיקה הידוע, בילבורד, כינה אותו "נפלא, יוצא דופן ומקורי" בעוד ש"הבלוז ריוויו" אמר עליו כי "אין טוב ממנו".
המוזיקה שהוא כותב נשענת על מוזיקת בלוז ונגינת מפוחית מסורתיות ביחד עם חדשנות. סגנון זה, ביחד עם קול הנשמה העוצמתי שלו, יוצר צליל ייחודי המאפיין אותו.

אסטרין נולד בסן פרנסיסקו ב-1949. הוא התאהב במוזיקה אחרי שהאזין לתקליט של ריי צ'רלס שקבל מאחותו כשהיה בן 12. תקליטים רבים אחר כך והתערות טבעית בתרבות האפרו-אמריקנית העירונית שסבבה אותו, ביחד עם המפוחית הראשונה שקבל בגיל 15, הובילו אותו להיות נגן מיומן שבגיל 18 בלבד התקבל לנגן במועדונים שחורים בעיר. הוא עבד קשה במשך כמה שנים לצד מוזיקאים אגדיים (הגיטריסט טראוויס פיליפס, מאדי ווטרז) ונקודת המפנה היתה ההיכרות עם הגיטריסט צ'רלי בטי שביחד איתו הקים את הלהקה "ליטל צ'רלי והנייטקאטס". אחרי 30 שנים של הצלחה מסחררת ללהקה ושיתוף פעולה מושלם בין הגיטרה של בטי והמפוחית של אסטרין, פרש בטי מהופעות ואסטרין לקח על עצמו להנהיג את הלהקה וצרף אליה את הגיטריסט קיד אנדרסון. אלבומה הראשון של הלהקה תחת שמה החדש: ריק אסטרין והנייטקאסט, יצא בשנת 2009. הלהקה מופיעה בכל רחבי ארצות הברית ובאירופה עם קהל אוהדים שהולך וגדל. שנים של הופעות והקלטות שזכו להערכת הקהל והעיתונות, הובילו לזכיית הלהקה בפרסי ה-BMA היוקרתיים: פעמיים בשיר השנה (1994 ו-2018), נגן המפוחית הטוב ביותר לריק אסטרין (2013) ואמן השנה בבלוז מסורתי (2018). ב-2018 הלהקה גם זכתה בתואר להקת השנה. אלבומה הרביעי של הלהקה שיצא ב-2018 מכיל את השיר שזכה בפרס שיר השנה בטקס פרסי ה-BMA: The Blues Ain't Going Nowhere"".

לפרטים נוספים: יהב אשד, "ענת מרומי יחסי ציבור", 0507-238755

ענת מרומי 052-8133813

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן