אביב – ריח של התחלה

נערה עם כובע ופרחים בשיער

עופרה רוזנפלד – פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית ומנחת הורים
אביב מציין את עונת המעבר שבין החורף לקיץ ומבטא את התחדשות הטבע. התחלה תהיה הזמן או המקום שבו משהו מתחיל. הזדמנות לסגור משהו כואב או לא מוצלח ולהחליט לעשות שינוי. וכמו שנאמר במשפט המפתח של הספר ה"סוד": "היום הוא ההתחלה של חיי החדשים, אני מתחילה מחדש היום."
ישנו סיפור אנונימי על ילד שיושב בשיעור ציור בוהה בדף הלבן שמולו ובוהה. ברגע אחד החליט לקחת את אחד הצבעים, והחל לצייר אתו קו לאורך הדף. אחר-כך לקח צבע נוסף, וצייר ליד הקו הראשון עוד קו… המורה ניגשה ואמרה שנראה שזה ציור מעניין ושאלה אותו מה הוא מצייר? הילד ענה, שהוא מצייר את אלוהים. המורה התפלאה ואמרה שאף אחד לא יודע איך אלוהים נראה. הילד המוכשר, לא רק בציור, ענה: "רק עכשיו התחלתי… כאשר אסיים לצייר, כל העולם יידע".
אם רק נחשוב שכל התחלה חדשה אנחנו יכולים ליצור בה "אלוהים" הרי שהשמים הם הגבול. תהיה לנו סקרנות, התלהבות ונשקיע הרבה חשיבה יצירתית כי זו יצירת המופת שלנו.
כל יום ישנם רגעים ששם יש דברים ש"לא הולכים לנו", "לא מצליח לנו", הבחירה שלנו אם לראות את הנקודה הזו כסיום וכמייצרת התחלה חדשה. אנחנו רגילים לדפוסים הישנים שלנו, גם כאשר הם אינם יעילים, הם לפחות מוכרים. ותוך כדי כך הם נותנים לנו מעין ביטחון זמני. הידיעה שאומרת לי ש "אני נמצא באזור המוכר והידוע, גם אם הוא לא מי יודע מה". לעומת זאת השינוי נחווה כחוסר וודאות אחד גדול והחשש הבסיסי הוא ממה שנאבד כתוצאה ממנו. נמצא הרבה אנשים שחוששים לעזוב את עבודתם הבטוחה כשכירים למשל מהפחד לאבד את הכנסתם הבטוחה, זאת למרות שכבר מאסו בעבודתם והם מרגישים כי הם מתבזבזים שם, או אנשים שנשארים במערכת זוגית כי שם הם יודעים מה יש להם והם בסביבה מוכרת ובטוחה ולא מסכנים דבר. כי " בחוץ זה לא דבר ברור ולא בטוח שיהיה שם, יותר טוב".

הפחד משינוי גורם לנו, לפעמים, להצטמק כדי לתת לדברים לעבור הלאה בלי שיתחככו בנו, או כדי שאנשים אחרים לא ירגישו חסרי ביטחון. נלסון מנדלה אמר: "ככל שניתן לברק שלנו להאיר אנחנו מעניקים בלי מודע לאחרים רשות לעשות כמונו. ככל שנשחרר עצמינו מהפחדים שלנו הנוכחות שלנו תשחרר אחרים מפחד"
שינוי זה אוסף מתמשך של מספר עצום של שינויים קטנים, אפילו מזעריים. כך זה אצל בני האדם וכך זה גם בטבע. למשל היום הופך ללילה לא ברגע אחד אלא כתוצאה משינויים רבים קטנים. אין צורך לעשות הכול בבת אחת.
בואו נעשה כבר עכשיו, שינוי קטן ונשחק בדמיון כדי לפתוח ערוץ חשיבה אחר.
תחשבו אם תוכלו לתת למה שמקבע אתכם (לבעיה) דימויי, לדוגמא: אני רואה למשל 'כתם אספלט שחור' שנדבק בי כל פעם שיש לי חשש להתקדם קדימה. הכתם השחור הדביק אותי לאותו מקום במסלול ההתקדמות שלי מחשש שאולי יש בחוץ סלעים גדולים מסוכנים בדרך, כך לא אפגע. הסלעים הגדולים הם דימוי אצלי לאנשים כוחניים שפוגעים בי.
אני מזמינה דימוי חיובי שיציין את השינוי.. עכשיו אני יכולה לראות למשל דימוי של נהר עם מים צלולים שהכול שקוף בו ואפשר לראות את הדגים שבתוכו והמים זורמים מעל אבנים קטנות בקרקעית.
הצלחתי לעשות גשר ולעקוף את המכשול. הזפת שהדביקה אותי פעם לא להסתובב יותר מידי ולהיחשף לסכנות התחלפה עכשיו עם הידע שיש לי משאבים וכוחות שאיתם אני יכולה להסתובב ללא סכנה. מי הנהר שקופים, אני רואה דרכם ולכן הם אמיתיים לי ולא משקרים והם זורמים ומתקדמים קדימה במעלה הנהר מעל האבנים שהפכו להיות קטנות עכשיו.
מילה אישית, קראתי לבני השני אביב לאחר מות אבי רציתי לתת לו התחלה חדשה מעבר לשם אבי וכך אביב מביא אתו פריחה מיוחדת ושונה. אביב שלי הוא זה שהביא אותי לעולם הטיפולי וזה שלימד אותי לדעת לצאת מהתפיסה המקובעת של איך ומה צריך להיות ובמקום זה הכנסתי לחיי ולחיי מטופלי הרבה מהחשיבה היצירתית.
תמיד חפשו את ההתחלות, תתלהבו לקראתם ואז תשמרו את ההנאה בלהשיג דברים חדשים ולהחליף ישן פחות טוב בחדש מאתגר. מבטיחה לכם שלא תשתעממו כך אף פעם ותמצאו משמעות לדברים רבים יותר בחייכם. על הדרך תבנו ביטחון עצמי ו "ראש פתוח".

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן